Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmie iespaidi: Mitsubishi L200 (2)

Auto darbam un atpūtai
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja jāapar lauks, nav labāka vilcēja par traktoru. Tas ir grūti aizstājams palīgs, ja mājās jānogādā piekabe ar svaigi raktiem kartupeļiem, siena krava līdz kūtsaugšai vai ūdens muca lopiem ganībās. Taču, ja bez darbiem saimniecībā ik pa laikam jāaizbrauc uz teātri un jāizskatās pietiekami reprezentatīvi, traktors nederēs. Te vietā būs cita veida transports - pikaps jeb auto, ar kuru var vienlīdz labi dzīvot kā pilsētā, tā ārpus tās, braukt pa šoseju un arī tur, kur prātīgs cilvēks ar parastu auto nekad nebrauktu.

Pikaps ar 40 gadu vēsturi

Mitsubishi gadījumā šāds auto ir L200. Kopš no ražošanas noņemts Pajero (un man prieks, ka pavasarī, kamēr sniegs vēl bija biezā slānī, tomēr izdevās ar šo visurgājēju izbraukt), L200 ir kļuvis par japāņu ražotāja automobili numur viens, ja runājam par veiktspēju apvidū. Tas ir vietās, ko tikai nosacīti var nosaukt par ceļu vai arī kur jebkāda veida seguma nav vispār. 

Tāds šis auto gan nav bijis vienmēr. 1978.gadā, kad Mitsubishi sāka izlaist pirmās paaudzes L200, auto vairāk līdzinājās vieglajai mašīnai, kam pasažieru telpas aizmugurējā daļa un bagāžnieks aizstāts ar nelielu kravas kasti. Skaidrs, ka ar augstu veiktspēju šāds praktiskiem cilvēkiem domāts auto neizcēlās, tādēļ divus gadus vēlāk L200 tika papildināts ar pilnpiedziņas sistēmu, bet jau astoņdesmito gadu vidū līdz ar otrās paaudzes modeļa iznākšanu ieguva aprises, kādas saglabājušās līdz šodienai.

Piemērots kā trauslām lietām, tā arī raupjiem darba rīkiem

Gadiem ejot, L200 ir apaudzis ar dažādiem tehniskiem labumiem, līdz ar ko tā veiktspēja dažādās dzīves situācijās ir tikai ieguvusi. Kad bija pienācis laiks kārtējo reizi iejusties rūķa - dāvanu piegādātāja ādā un doties pie bērniem Ventspils pusē, grūti iedomāties citu auto, kurā tik ērti varētu adresātam nogādāt ragavas, leļļu mājas un citus lielgabarīta sūtījumus. Vairāk nekā pusotru metru garā, nepilnu pusotru metru platā un gandrīz 50 centimetrus dziļā kravas kaste šādam nolūkam ir kā radīta. Un, ja automobilim papildus uzstādīts slēdzamais pārsegs, vērtīgā krava būs arī drošībā. Vienīgi no stipriem nokrišņiem jāuzmanās, jo tā nav hermētiska. Savukārt, ja kravas kastes iekšpusei ir speciālais pret mehāniskiem bojājumiem īpaši noturīgais pārklājums, tad droši var vest ne tikai dakšas, lāpstas un velosipēdus, bet kaut konteineru ar kubikmetru ūdens, jo ar lokšņu atsperēm apgādātā auto kravnesība ir viena tonna.

Foto: Jānis Škapars, TVNET

Sēdi augstu, redzi tālu

Ikdienā es labprātāk priekšroku dotu hečbekam, sedanam, universālim vai neliela izmēra krosoveram. Taču ik reizi, kad mans ceļš krustojas ar tādu automobili kā L200, manī no jauna pamostas pikapu fans. Tad vairs arī nav nozīmes, cik liels ir šis auto (un tāds tas patiešām ir), jo braukt ar to gribas visur - 200 kilometrus pa gludu šoseju, no viena Rīgas gala uz otru vai pa milzīgu smilšu kasti, kur vairums auto nogrimtu jau pirmajos metros.

Šādas iespējas automobilim sniedz standartā uzstādītā pilnpiedziņas sistēma ar vairākiem darbības režīmiem. Tā ietver aizmugurējās ass piedziņu, kas noderēs normālos apstākļos un palīdzēs taupīt degvielu, pastāvīgo pilnpiedziņu un pastāvīgu pilnpiedziņu ar bloķētu centrālo diferenciāli vai papildus un atsevišķi bloķējamu aizmugurējo diferenciāli. Tāpat, ja auto apgādāts nevis ar Super Select 4WD-II visu riteņu piedziņas sistēmu, papildus bloķējamiem diferenciāļiem var ieslēgt arī pazeminātos pārnesumus jeb 4LLc režīmu. Tas noderēs īpaši sarežģītos apstākļos, kad zem riteņiem ir klinšu bluķi, kas pat var atrasties 50 centimetrus dziļā upes braslā, irdenas smiltis, stāvs kāpums, kam jātiek pāri. Lai aktivizētu 4LLc, vienīgi jāatceras pilnīgi apstāties. Ar pārējiem braukšanas režīmiem (2H, 4H, 4HLc) brīvi var operēt, braucot ar līdz pat 100 kilometriem stundā. Tam paredzēta pārslēga ripa viduskonsolē līdzās stāvbremzes svirai un glāžu turētājiem.

Foto: Mitsubishi

Pāri upēm gan ar šo auto nebraucu, taču lielizmēra smilšu kastē paspēlēties sanāca diezgan daudz. Kravas kastes garā pārkare pār aizmugurējo asi gan samazina nobraukšanas leņķi, kas atšķirībā no priekšpuses 30 grādiem ir 22 grādi, tomēr šis apstāklis būtiski neietekmē pikapa caurgājību. Pašapziņa un drosme stāties pretī meža izaicinājumam tāpat ir liela un atmaksājas gandarījuma formā.

Atgriežoties uz ceļa ar stingru segumu zem riteņiem, Mitsubishi L200 ir kā gluži parasts auto ar komfortabliem sēdekļiem, plašu salonu pieciem pasažieriem (ja izvēlēta dubultā kabīne jeb Double Cab), jaunāko informatīvi izklaidējošo sistēmu, kas atbalsta gan Apple CarPlay, gan Android Auto, pietiekami augstvērtīgiem apdares materiāliem, lai gan L200 būtībā ir auto darbam nevis laiskam dzīvesstilam vai izklaidēm, kā arī modernākajām drošības un komforta atbalsta sistēmām, pie kurām jāmin frontālas sadursmes novēršanas bremžu sistēma, aklās zonas brīdinājumu sistēma un joslu šķērsošanas asistents, brīdinājums par satiksmi aizmugurē, nejaušas paātrināšanās novēršanas sistēma, 360 grādu kamera un citas. Vēl viena interesenta atbalsta sistēma, kas tagad parādījusies arī citos Mitsubishi automobiļos, ir nejaušas paātrināšanās sistēma. Kā jau liecina nosaukums, tā pieturēs mašīnu, ja stāvēsi ar purngalu pret sienu un nejauši nospiedīsi akseleratoru. Tātad novērsti nevajadzīgi izdevumi, kā arī sirdsapziņas pārmetumi.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Citiem vārdiem sakot, L200 ir automobilis, kurā ir patīkami atrasties, jo tu apzinies, ka ar to varēs izbraukt, kur citi kapitulēs, un līdz ar to jūties pārliecinoši. Dzinēja opcija gan šim auto ir tikai viena, tas ir 2,2 litru četru cilindru dīzeļdzinējs ar 150 ZS un 400 Nm. Cipari nav astronomiski, taču agregāts lieliski tiek galā ar visiem uzdevumiem, turklāt uz šosejas faktiski paliek nepamanīts, jo darbojas gandrīz bez skaņas. Tātad salona skaņas izolācija strādā. Tad arī var izbaudīt radio skanējumu, vienalga, vai Bluetooth savienojumā vai FM frekvencē, kā arī citus noderīgus un ekstrēmā situācijā pat glābjošus labumus. Tā, piemēram, joslu maiņas asistents, frontālas sadursmes novēršanas sistēma, 360 grādu apkārtskata kamera un citas ekstras, kas citiem šāda tipa automobiļiem vēl ir tikai nākotne.

Nu un cik tad šāds universāls visurgājējs dažādām dzīves situācijām maksā? Ja nepieciešams tikai darba auto, tad Invite aprīkojuma līmeņa L200 ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu pieejams jau par 26 990 eiro. Visdāsnāk aprīkots Instyle līmeņa automobilis ar ādas salona apdari un 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu tikmēr pieejams par 36 990 eiro. Un, protams, neatkarīgi no tā, cik labi aprīkots vai cik maksā L200, tam ir rūpnīcas garantija - 5 gadi vai 100 000 kilometri nobraukuma.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati: Mitsubishi L200, 6AT, Super Select 4WD-II

Dzinējs2268 ccm, I4
Jauda150 ZS @ 3500 rpm
Griezes moments400 Nm @ 2250 rpm
Vmax174 km/h
Vid.patēriņš (WLTP)9,7 l/100 km
Garums/ platums (bez spoguļiem)/ augstums5225/ 1815/ 1780 mm
Riteņu bāze/ klīrenss3000/ 205 mm
Pašmasa/ pilna masa2035/ 3110 kg

Materiāls tapis sadarbībā ar Skandi Motors

Uz augšu