Tagad tas ir oficiāli - McLaren jaunākais superauto Speedtail, kas vienlaikus ir arī uzņēmuma visu laiku jaudīgākais sērijveida ielas modelis, ir arī ātrākais spēkrats, kāds jebkad izstrādāts un konstruēts McLaren centrālē Vokingā. Tas pārspējis pat leģendāro F1, kas desmit gadus bija planētas ātrākais ielas auto.
Trīsvietīgais auto oficiāli kļuvis par McLaren ātrāko izstrādājumu (2)
Līdzīgi kā augstāk minētais F1, arī Speedtail ir trīs sēdvietas ar vadītājam atvēlētu centrālo pozīciju un nedaudz uz aizmuguri atvirzītām pasažieru sēdvietām viņam pie sāniem.
Ja salīdzina ar F1, jaunais plūdlīnijas modelis ir nepilnas divas reizes jaudīgāks. Ja F1 uzstādītais 6,1 litra atmosfēriskais motors no BMW apcirkņiem attīstīja 627 zirgspēkus, tad Speedtail ir hibrīdsistēma, kuras bāzi veido 4 litru V8 twin-turbo motors, un tās jauda ir 1070 ZS. Maksimālais griezes moments, ko novada aizmugurējiem riteņiem, sasniedz 1150 Nm.
Lai gan Speedtail ir vairāk nekā 5,1 metru garš jeb garāks nekā jebkurš cits McLaren, tas plašā oglekļa šķiedras lietojuma dēļ sver tikai 1430 kilogramus. Tāpat šis ir visu laiku aerodinamiski efektīvākais McLaren, un tas atspoguļojas dinamikas un maksimālā ātruma rādītājos.
McLaren tagad ziņo, ka Speedtail maksimālā ātruma noskaidrošanai uzņēmums ar tā galveno testu pilotu Keniju Breku priekšgalā bija devušies uz Kenedija kosmosa centru Floridas štatā (ASV). Tur atrodas 3 jūdzes jeb nepilnus piecus kilometrus garš skrejceļš, kur iepriekš no misijām atgriezās NASA kosmosa lidaparāti (shuttle) Discovery, Atlantis, Endeavour. Challenger un Columbia, kā zināms, eksplodēja attiecīgi pacelšanās un nolaišanās laikā.
Atgriežoties pie Speedtail - Kenedija kosmosa centra skrejceļš tika izmantots pēc pilnas programmas. Proti, testu programmas noslēguma fāzē Breks kopumā 30 reizes veica iebraucienus ar maksimālo ātrumu, un tas oficiāli ir 403 kilometri stundā. Salīdzinājumam - 1993.gadā prezentētais McLaren F1 sākotnēji spēja sasniegt 372 km/h, bet Ginesa rekordu grāmatā no 1998.gada līdzās automobiļa nosaukumam bija ierakstīts skaitlis 386. Šādu vidējo ātrumu divu braucienu summā sasniedza britu autosportists Endijs Voless. Maksimālais rezultāts vienā no braucieniem gan bija 391 km/h.
Nobeigumā var piebilst, ka McLaren plāno uzbūvēt tikai 106 Speedtail eksemplārus. Tas ir tikpat, cik lielā apjomā tika saražoti dažādu modifikāciju F1. Speedtail montēšana rit pilnā sparā un pirmie pircēji savus spēkratus saņems 2020.gada februārī. Tad viņi arī varēs uz savas ādas pārbaudīt, kā tas ir - paātrināties līdz 300 km/h mazāk nekā 13 sekundēs.