Transporta nozares darbinieku streiks Francijā turpinās 29.dienu. Līdz ar to tas kļuvis par ilgāko dzelzceļnieku streiku kopš 1968.gada maija, vēsta raidorganizācija BBC.
Francijā turpinās ilgākais transporta nozares streiks 50 gadu laikā (2)
Pret Francijas prezidenta Emanuela Makrona pensiju reformu streiko dažādu nozaru darbinieki, taču transporta nozare izrādījusi vislielāko pretestību.
7.janvārī notiks jauns valdības un arodbiedrību pārrunu raunds.
Makrons Jaungada uzrunā solīja, ka neatkāpsies no ieceres reformēt Francijas sarežģīto pensiju sistēmu. Reformu rezultātā vairāku profesiju pārstāvjiem paaugstināsies pensionēšanās vecums.
"Tā būtu nodevība pret mūsu bērniem un viņu bērniem, kuri tādā gadījumā būtu jāmaksā par mūsu padošanos," sacīja Makrons.
Ceturtdien būs atcelta apmēram puse ātrvilcienu reisu. Kursēs tikai ceturtdaļa no starppilsētu vilcieniem, puse no piepilsētu vilcieniem un trešdaļa no Parīzes apkaimes reisiem, norādīja nacionālā dzelzceļa kompānija SNCF.
Darbosies lielākā daļa Parīzes metro līniju.
Neskatoties uz neērtībām, pirms Ziemassvētkiem protestus atbalstīja lielākā daļa Francijas iedzīvotāju, liecina aptaujas.
9.janvārī plānoti nākamie lielie protesti. Savukārt no 7. līdz 10.janvārim plānots 96 stundu garumā bloķēt piekļuvi naftas pārstrādes rūpnīcām un degvielas termināļiem.
Streiku organizatori cerēja, ka atkārtosies 1995.gada situācija, ka pēc trīs nedēļas ilgajiem metro un dzelzceļa darbinieku streikiem Ziemassvētku priekšvakarā toreizējā valdība bija spiesta atteikties no pensiju sistēmas reformas iecerēm.
Tik ilgs streiks valstī nav pieredzēts kopš 1968.gada maija.
Makrons vēlas ieviest universālu pensiju sistēmu, kas nomainīs pašreizējos 42 "īpašos režīmus", ko bauda dažādās nozarēs strādājošie, sākot ar dzelzceļniekiem un enerģētikas sektorā strādājošajiem un beidzot ar advokātiem un Parīzes opernama darbiniekiem.
Šīs atsevišķās sistēmas attiecīgajā nozarē strādājošajiem bieži garantē lielākas pensijas un agrāku pensionēšanos.