Pirms vairāk nekā gada Kanāda legalizēja marihuānu izklaides nolūkiem, tomēr liela daļa marihuānas lietotāju to joprojām iegādājas melnajā tirgū. Kā Kanādas “zaļais drudzis” izskatās aptuveni gadu pēc tā sākuma, pēta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.
Pēc marihuānas legalizācijas daudzi vēlējās sākt savu darbību jaunajā, miljardiem dolāru vērtajā tirgū. Investīcijas marihuānas nozares uzņēmumos veica gan slavenības, gan arī bijušie policisti.
Kanādas mediji notiekošo nodēvēja par “zaļo drudzi”, tomēr, tāpat kā ar “zelta drudzi”, kas Ziemeļamerikā uzliesmoja 19.gadsimta piecdesmitajos gados, ažiotāža strauji noplaka.
Kā norāda legālās marihuānas tirgus analīzes uzņēmuma “New Leaf Data Services” vadītājs Džonatans Rubins, pēc marihuānas legalizācijas Kanādā bija izveidojies zināms burbulis, kas vairāk bija balstīts fantāzijā, nevis tirgus pamatprincipos.
Rubins pauž viedokli, ka nozares uzņēmumu rezultāti pirmajā gadā pēc marihuānas legalizēšanas sagādājuši vilšanos.
“Viņiem [ražotājiem un tirgotājiem] nav izdevies sasniegt cerētos pārdošanas un peļņas rezultātus. Es negribētu teikt, ka tā ir izgāšanās, tomēr sarūgtinājums noteikti ir,” uzsver eksperts.
Marihuānas vairumtirdzniecības cenas Kanādā arī ir piedzīvojušas kritumu, samazinot ražotāju ienesīgumu.
Tikmēr legālās marihuānas pārdošanas apjoma kāpums Kanādā arī ir piedzīvojis palēnināšnos, liecina Kanādas statistikas biroja “Statistics Canada” dati.
Jauna tirgus problēmas
Problēmas ar jaunizveidoto tirgu bija vērojamas jau uzreiz pēc marihuānas legalizēšanas Kanādā 2018.gada 17.oktobrī.