Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Klaunu izstrādāta lidmašīna jeb "Boeing" darbinieku sarakstes atklāj neglaimojošus viedokļus (6)

Foto: Reuters / Scanpix

“Boeing” darbinieku iekšējās epastu sarakstes atklāj, ka aviokompānijā strādājošie skarbi kritizējuši gan Federālo aviācijas administrāciju, gan pašu kompāniju “Boeing”. Sarakstēs, ko publicējusi aviokompānija “Boeing”, lasāms, ka paši darbinieki, kas izstrādājuši “Boeing 737 MAX” lidmašīnu, pauduši bažas par lidaparāta drošību.

“Boeing 737 MAX” lidmašīnām pašlaik ir noteikts liegums piedalīties gaisa satiksmē. Liegums noteikts pēc divām aviokatastrofām.

Simtus epastu, ko “Boeing” iesniedza ASV Kongresā un Federālajā aviācijas administrācijā, ieguvušas arī ziņu aģentūras “Reuters” un “The New York Times”.

“Boeing” darbinieki savās sarakstēs diskutējuši par dažādām tēmām, tostarp arī par drošības riskiem “MAX” lidmašīnu programmatūrā, kā arī faktu, ka pilotiem ir nodrošināts pārāk maz treniņu nodarbību ar jaunajām lidmašīnām.

“The Times” vēsta, ka 2018. gadā sūtītajās vēstulēs kāda “Boeing” darbinieka sarakste ar Federālās Aviācijas administrācijas pārstāvi ieņem jau skarbāku toni.

“Man Dievs joprojām nav piedevis to, kādas problēmas man nācās piesegt pagājušajā gadā,” rakstīja “Boeing” darbinieks pēc tam, kad Aviācijas administrācija sertificēja “737 MAX” simulatorus.

“Vai tu ļautu savai ģimenei lidot lidmašīnā, ko vadītu “737 MAX” simulatorā trenējies pilots? Es noteikti ne!” rakstīja “Boeing” darbinieks savam kolēģim, arī saņemot negatīvu atbildi.

2017. gada aprīlī divi aviokompānijas darbinieki sūdzējušies par drošību jaunajā lidmašīnas modelī.

“Šo lidmašīnu izstrādājuši klauni, kuru darbu pārrauga pērtiķi,” viens darbinieks rakstīja citam.

“Boeing” preses relīzē norādīja, ka ceturtdien Federālajā aviācijas administrācijā, kā arī ASV Senāta komitejās un Kongresā iesniegti visi nepieciešamie dokumenti, lai nodrošinātu pilnīgu caurspīdīgumu izmeklēšanā par “737 MAX” lidmašīnu nepilnībām.

Kompānijas oficiālajā ziņojumā teikts, ka “uzņēmuma darbinieku komunikācija neatspoguļo to, kāda kompānija mēs esam un kādai mums vajadzētu būt. Šāda komunikācijas maniere ir nepieņemama!”

“Atsevišķi komunikācijas paraugi, kas saistīti ar “737 MAX” lidmašīnu un simulatoru izstrādi 2017. un 2018. gadā, satur provokatīvu izteiksmes formu, kā arī atsevišķos brīžos rada jautājumus par “Boeing” komunikāciju ar Federālo aviācijas administrāciju, kas varētu apšaubīt administrācijas kompetenci, piešķirot licences simulatoriem,” teikts "Boeing” ziņojumā.

“Rūpīgi izvērtējot visus apstākļus, esam pārliecināti, ka “737 MAX” simulatori ir efektīvi. Jā, mums 2017. gada sākumā bija atsevišķas problēmas, taču tās kvalifikācijas procesā ir novērstas,” norādīja “Boeing” un atvainojās par aizvainojošām vēstulēm. Tāpat aviokompānija solīja disciplināri vērsties pret darbiniekiem, kuri rakstījuši provokatīvās vēstules.

Atgādināsim, ka “Boeing 737 MAX” lidmašīnām tika noteikts liegums piedalīties gaisa satiksmē pērnā gada martā. Tas notika pēc divām aviokatastrofām, kurās dzīvību zaudēja 346 cilvēki.

Pašlaik notiek izmeklēšana un aktīvs darbs pie visu drošības nepilnību novēršanas, lai lidmašīnas varētu droši piedalīties gaisa satiksmē.

Svarīgākais
Uz augšu