Pērn tikai 23% gadījumu fiksēts, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu. Tas ir ievērojams kritums, salīdzinot ar periodu pirms dažiem gadiem, kad odometru “notīšana” tika konstatēta gandrīz katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu. Tā liecina autoDNA apkopotā informācija.
Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru.
Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā 851 112 km nobraukuma priekšā.
Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures! Salīdzinājumam – līdz Mēnesim un atpakaļ ir vidēji 768 800 kilometru.
Pērnā gada antirekordisti
Volvo V70, 2004. gads – no 851 112 km uz 218 104 km (koriģēti 633 008 km)
Mercedes-Benz Viano, 2010. gads – no 749 620 km uz 187 005 (koriģēti 562 615 km)
Mercedes-Benz E220, 2008. gads – no 760 167 km uz 339 000 (koriģēti 421 167 km)
Audi A6, 2006. gads – no 639 448 km uz 270 000 km (koriģēti 369 448 km)
Krāpnieki ļoti labi apzinās digitālā laikmeta sniegtās iespējas un attiecīgi arī iespējas uzzināt auto patieso nobraukumu, līdz ar ko ievērojami ir pieaudzis to gadījumu skaits, kad sludinājumā netiek norādīti VIN numuri vai arī tie uzrakstīti kļūdaini, tādējādi cenšoties slēpt informāciju par automašīnas pagātni.