Arodbiedrības uzskata, ka, bloķējot un slēdzot Ventspils ostā strādājošo tranzīta uzņēmumu kontus, kuri ar tiesas apstiprinātu lēmumu 2007.gadā nodoti Rūdolfa Meroni pārvaldībā, bankas pārkāpj OFAC Lembergam noteikto sankciju robežas, jo "Lembergs nekādā veidā jau vairāk nekā 12 gadus nekontrolē šo uzņēmumu daļas un jebkāda viņa ietekme tajos ir absolūti izslēgta". Arodbiedrību pārstāvji arī uzsver, ka nevienā no minētajiem uzņēmumiem ne Lemberga, ne tieši vai netieši ar viņu saistītu personu daļa vēsturiski neesot sasniegusi 50%.
Jau ziņots, ka OFAC 2019.gada 9.decembrī, balstoties uz tā dēvēto Magņitska likumu, par korupciju noteica sankcijas Ventspils mēram Aivaram Lembergam ("Latvijai un Ventspilij") un četrām ar viņu saistītām juridiskām personām - Ventspils brīvostas pārvaldei, Ventspils attīstības aģentūrai, Biznesa attīstības asociācijai un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijai.
Reaģējot uz Ventspils brīvostas iekļaušanu sankciju sarakstā, Saeima grozīja likumus, lai Ventspils brīvostu un arī Rīgas brīvostu nodotu valsts pārziņā.
Tomēr 18.decembrī OFAC paziņoja, ka minētais lēmums attiecībā uz Ventspils brīvostu tiek atcelts.
Pēc 2020.gada 8.janvāra jebkādi finansiāli darījumi ar četrām sankcionētajām juridiskajām personām nav iespējami, jo bankas tos neapkalpos. Savukārt Lembergs varēs paturēt vienu kontu, lai veiktu maksājumus, kas nepieciešami pamatvajadzību apmierināšanai, proti, pabalsti, pensija, nodokļu, valsts nodevu apmaksa, maksājumus par pārtikas produktiem, īri vai hipotēku, komunālajiem pakalpojumiem, atlīdzība par izdevumiem saistībā ar juridiskiem pakalpojumiem u.c.
Turklāt sankcijas attiecas arī uz uzņēmumiem, kurus kontrolē Lembergs vai kuros viņš minēts kā patiesais labuma guvējs. FKTK ir izstrādājusi noteikumus, kādā veidā bankas var pārliecināties, vai uzrādītais uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir īstais patiesais labuma guvējs.
Valsts iestādes un juristi iesaka darījumos izvairīties no sadarbības ar sankciju sarakstā iekļautām personām un struktūrām. Sadarbojoties ar OFAC sankcionētām personām pastāv risks tikt pakļautam OFAC sekundārajām sankcijām vai citiem ierobežojumiem, piemēram, var tik uzlikts liegums veikt transakcijas ASV dolāros, ieceļošanas aizliegums ASV u.tml.