Viņa nodaļa strādā pie pētniecības projektiem ar kosmiskās aviācijas uzņēmumiem, tostarp “Airbus” un “Rolls-Royce”.
"Es ceru, ka uzlabojumi turpināsies," viņš saka. Labāki materiāli, efektīvākas formas un uzlaboti pārklājumi - tas viss var dot ieguldījumu motoru svara mazināšanā un efektivitātes palielināšanā. Viņš arī norāda, ka vieglāki dzinēji nozīmē, ka lidmašīnas konstrukcija var būt vieglāka, jo lidmašīnas kopējais svars kļūs mazāks.
Lai arī var šķist, ka dzinēju svara samazināšana nav nekas daudz, tomēr aviobiznesā biznesā tas var radīt lielas pārmaiņas.
Viena Lielbritānijas firma vēlas panākt ievērojamas izmaiņas piedziņas dzinēju ražošanā. “Reaction Engines” izstrādā raķešu dzinēju, sauktu par “Sabre”, kas paredzēts izmantošanai ātrgaitas lidmašīnās un kosmosa kuģos.
Dzinēji ir paredzēti tādam ātrumam, kas piecas reizes pārsniedz skaņas ātrumu. Šādā ātrumā gaiss, kas nonāk dzinējā, var sasniegt pat 1000 grādu temperatūru.
Parasti šāda temperatūra vienkārši iznīcinātu dzinēju, tāpēc “Reaction” ir izstrādājusi dzesēšanas sistēmu, kas sekundes laikā atdzesē ienākošo gaisu. Tā sauktais “priekšdzesētājs” ir izgatavots no mazāk nekā vienu milimetru biezām miniatūrām caurulēm, kas ar augstāku spiedienu var izvadīt dzesēšanas šķidrumu un apslāpēt siltumu.
““Sabre” ir pilnīgi unikāls mehānisms, un mums nav zināms neviena cita sistēma pasaulē, kas izstrādātu gaisu elpojošu raķešu motoru," sacīja “Reaction Engines” izpilddirektors Marks Tomass.
“Reaction Engines” plāno sākt būvēt “Sabre” dzinēju šogad un izmēģināt to 2021. gadā. Šīs kompānijas “priekšdzesētāju” sistēmu potenciāli varētu izmantot arī parastajiem reaktīvo lidmašīnu dzinējiem, lai padarītu tos efektīvākus. Šāda ideja tiek apspriesta arī “Rolls-Royce” dzinēju ražotnē.