Latvijā šo iespēju visdrīzāk tik ātri nesagaidīsim, tomēr "Citadele" aktīvi strādā pie balss komandu izmantošanas digitālajos asistentos, kas tuvāko divu līdz trīs gadu laikā varētu radīt jaunus finanšu pakalpojumus,piemēram, pirkumu apstiprināšanu e-veikalos.
Šobrīd jau esam pieraduši, ka bankas mobilajā lietotnē varam izdarīt gandrīz visas darbības un uz banku jādodas ļoti retos gadījumos. Lai neliktos, ka mobilo bankas pakalpojumu uzplaukumā, bankomāti palikuši ēnā, varam būt pārliecināti, ka arī naudas izņemšanas pieredzē gaidāmi uzlabojumi. Drīz varam sagaidīt bezkontakta risinājumus arī bankomātos, kas nozīmē iespēju izņemt naudu arī bez maksājumu kartes. Naudas izņemšanai būs nepieciešams tikai telefons, kurā ir bankas mobilā lietotne.
Maksājumi uz telefona numuru arī veikalā vai tirgū
Veidi kā norēķināties, neizmantojot maksājumu karti arvien pieaug. Divu gadu laikā NFC risinājumi bezkontakta maksājumus ir padarījuši par pašsaprotamu lietu un, ja vēl pirms kāda laika jautājums no kasiera “vai jums pīkst?” bija sagaidāms, tad šobrīd jau reti kuram “nepīkst”.
Tā kā bezkontakta risinājumi atviegloja norēķināšanos tirdzniecības vietās, tādu pašu ērtību sagaidām arī pārskaitījumu veikšanā. No pagājušā gada jau pieejami maksājumi uz telefona numuru cilvēkiem, kuri reģistrējušies Latvijas Bankas zibsaišu reģistrā. Zibsaišu reģistrs saglabā klienta konta numuru un tam piesaistītos datus, piemēram, telefona numuru.
Vienam mobilā tālruņa numuram var tikt piesaistīts tikai viens konta numurs, savukārt viens konta numurs var tikt piesaistīts vairākiem mobilā tālruņa numuriem. Šobrīd Latvijas Bankas zibsaišu reģistrā ir reģistrējušies jau vairāk nekā 25 000 lietotāju. Varam sagaidīt, ka zibsaišu reģistrs būs pieejams arī juridiskām personām, un maksāt ar tālruni varēs arī veikalā, tirgū vai jebkur, kur uzņēmēji būs pieslēguši telefona numuru uzņēmuma bankas kontam.