Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Prognozē "influenceru" mārketinga budžeta pieaugumu

Raksta foto
Foto: Pixabay

Puse sabiedrisko attiecību profesionāļu prognozē "influenceru" mārketinga budžeta pieaugumu, secināts Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) veiktajā nozares aptaujā.

LASAP aģentūru LETA informēja, ka nozares asociācija šomēnes aptaujāja 50 sabiedrisko attiecību profesionāļus, kuri strādā uzņēmumos, aģentūrās un valsts iestādēs.

Aptaujā secināts, ka nozares profesionāļi ir piesardzīgi optimistiski par ekonomiskās attīstības tendencēm, kas atbilst arī ekonomistu prognozēm par nelielu iekšzemes kopprodukta (IKP) izaugsmi 2020.gadā. 55% aptaujāto speciālistu pārstāvēto organizāciju negaida būtiskas izmaiņas ekonomiskajā izaugsmē vai prognozē nelielu izaugsmi, tomēr katrs ceturtais saka, ka organizācija sagaida ekonomiskās izaugsmes palēnināšanos.

Vienlaikus komunikācijas budžetu plāno samazināt tikai 10% organizāciju, 25% plāno budžetu palielināt, bet 53% - atstāt nemainīgu.

Nozares profesionāļi uzskata, ka pat situācijās, kad ekonomiskā izaugsme palēninās, finansējums jāsaglabā nemainīgs - tā domā 45% aptaujāto, vai jāpalielina - tā uzskata 27% aptaujāto. Savukārt 15% uzskata, ka to būtu jāsamazina atbilstoši kopējam budžeta samazinājumam.

Runājot par sabiedrisko attiecību jomas attīstību, nozarē strādājošie lielākoties prognozē, ka klasiskajiem komunikācijas instrumentiem, proti, mediju attiecībām un pasākumiem atvēlētais resursu apjoms nemainīsies, bet vienlaikus tas pieaugs komunikācijai sociālajos tīklos.

Tajā pašā laikā viedokļu atšķirība vērojama attiecībā uz "influenceru" mārketingu, proti, 47% sabiedrisko attiecību ekspertu domā, ka šim virzienam atvēlēs vairāk resursu, tai pašā laikā 33% drīzāk prognozē samazinājumu. LASAP piebilda, ka, iespējams, tas saistīts ar zināmu vilšanos "influenceru" mārketinga atdevē pēc iepriekšējos gados piedzīvotā šī virziena popularitātes viļņa.

Latvijas Asociācija sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) darbojas kopš 2001.gada un patlaban apvieno vairāk nekā 100 nozares pārstāvjus.

LASAP pārstāv sabiedrisko attiecību profesionāļu intereses, organizē pieredzes apmaiņas, kompetenču pilnveidošanas pasākumus un līdzdarbojas nozares konferenču organizēšanā.

Svarīgākais
Uz augšu