Jau ilgāku laiku Rīgas centrā uz Vanšu tilta ietve un velosipēdu josla ir krietni sašaurināta. Tas tāpēc, ka margas ir bēdīgā stāvoklī un var būt bīstamas. Kā novēroja TV3 ziņas, atsevišķas detaļas ir apsegtas ar visparastāko celtniecības sietu un savilktas ar savilcējiem.
Vanšu tilta nedrošās daļas dažviet savilktas ar savilcējiem (14)
Žogs, kas neļauj piekļūt margām, uzlikts novembrī, jo pašvaldībai bija bažas, ka salūta laikā cilvēki varētu drūzmēties uz tilta un margas varētu neizturēt slodzi. Taču tagad nožogojums vēl jo vairāk apgrūtina pārvietošanos gājējiem un velobraucējiem – ceļš ir krietni šaurāks.
“Varu atgādināt, ka pirms septiņiem gadiem tika veikta margu krāsošana, 140 000 eiro. Tolaik RTU studenti pievērsa uzmanību, ka par to naudu, pieliekot vēl klāt, varētu uzlikt jaunas margas, kas kalpotu vēl 40 gadus,” tā TV3 ziņām norāda biedrības “Pilsēta cilvēkiem” aktīvists Oto Ozols.
Šomēnes margas apskata alpīnisti, kas fotografē un filmē
Iecerēts, ka tuvākajā laikā inženieri sāks analizēt informāciju, lai saprastu – ko, kā un par cik remontēt, lai beidzot Vanšu tiltu savestu kārtībā. Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentā norāda, ka inspekcija darbu pabeigs aprīļa beigās. Tikai tad būs zināms, kādi uzlabojumi jāveic nekavējoties, kuri var pagaidīt.
Atklāts gan ir jautājums, vai Rīgas domei būs nauda, lai tiltu savestu kārtībā. Pirmkārt, nav zināms, cik daudz naudas vajadzēs, otrkārt – politiskais haoss pašvaldībā rada pamatotas bažas par lēmumu pieņemšanu.
Līdz šim izgāzušās vairākas atbildīgo komisiju sēdes, domes darbs tiek torpedēts.
“Tas ir politisks lēmums, bet mūsu darbs neapstājas. Šeit vajag uzlabojumu, iesim, prasīsim deputātiem finanšu līdzekļus,” saka RD Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
Tikmēr “Pilsēta cilvēkiem” aktīvists Oto Ozols TV3 ziņām saka: “Varbūt pat savā ziņā labi, ka darbi aizkavējušies, jo viņi grasījās veikt kapitālu pārbūvi un līdzšinējā RD vadība nevēlējās tiltu pārveidot mūsdienīgāku. Tie visi risinājumi bija samocīti,” norāda Ozols.
Satiksmes departamentā akcentē – šoreiz konkursa uzvarētājiem būs gan pašiem jāprojektē, gan jārealizē tilta pārbūve.