Tā vietā, lai dalītu pakalpojumus vai vispār aizietu no ES tirgus, vairākas ASV kompānijas, to vidū “Facebook”, “Google”, “Netflix”, “Uber”, “Microsoft”, “Airbnb” ir pieņēmušas globālos noteikumus, kas ir veidoti, lai atbilstu Eiropas Savienības prasībām.
Un, tā kā korporācijas ir pakļāvušās Briseles efektam, arī valstu valdības ir sekojušas šim piemēram. Līdz šim gandrīz 120 valstis ir pieņēmušas privātuma likumus, no kuriem lielākā daļa atgādina ES datu aizsardzības režīmu.
Iespējams, ka arī ASV kādā brīdī nevarēs izturēt savu pastāvīgumu. Ja Vašingtona atzīs, ka ir pienācis laiks stingram federālajam datu aizsardzības likumam, Briseles efekts būs sasniedzis savu pēdējo robežu.
Bailes no nedrošas Eiropas
Ņemot vērā, ka pasaulē pieaug dažādas nesaskaņas starp valstīm, Briseles efektam ir ļoti liela nozīme dažādu konfliktu risināšanā. Tomēr pieaugošā Ķīnas ietekme, kustības, kas iestājas pret globalizāciju un starptautiskās sadarbības samazināšanās ir tikai daži no spēkiem, kas neļauj noteikt Eiropas normatīvo standartus plašākos mērogos.
Tomēr ir pamats domāt, ka Briseles efekts agri vai vēlu gūs virsroku. Lai arī Ķīnai drīzumā varētu piederēt lielākais patērētāju tirgus, tās prognozētie ienākumi uz vienu iedzīvotāju 2050. gadā būs 17372 dolāri, kas arī šodien būtu krietni zem ES dalībvalstu ienākumiem. Mazāk turīgiem patērētājiem ir zemāka vēlme atbilst noteikumiem, un tas varētu apdraudēt izaugsmi un ekonomisko attīstību.
Tā kā importētāji nosaka standartus, regulējot piekļuvi savam tirgum, bet Ķīnas ekonomika galvenokārt balstās uz eksportu, maz ticams, ka “Pekinas efekts” jebkurā laikā drīz aizstās Briseles efektu.