Latvijā iztiek bez spēcīgiem iebildumiem
Latvijā spēcīga pretošanās RB projektam nav novērota. Visskaļākos iebildumus savulaik, maršruta izstrādes laikā, pauda iedzīvotāji, kuru īpašumus tas skāra. Diskusiju rezultātā trase mainīta gan Rīgā, gan reģionos, piemēram, dzelzceļu pārvietojot nostāk no apdzīvotām vietām. Vienīgā biedrība, kas publiski iestājās pret RB, bija Vides aizsardzības klubs (VAK), kas rosināja no projekta atteikties. Viņuprāt, valsts tāpat modernizētu esošos sliežu ceļus un kaitējums dabas vērtībām būšot lielāks nekā potenciālie ieguvumi.
Vēl izskanēja šaubas par to, vai RB būs ekonomiski dzīvotspējīgs. Tranzīta biznesa pārstāvji apšaubīja prognozēto kravu daudzuma pieaugumu un argumentēja, ka to varētu arī apkalpot, pārvadājot pa esošajiem autoceļiem. Tāpat lidostas “Rīga” agrākā vadība norādīja, ka dzelzceļa savienojums lidostai neko daudz nedošot. Visas šaubas un bažas gan izskanēja projekta sākuma fāzē, šobrīd publisku pretinieku nav.
Lietuvā situācija ir līdzīga – idejai nav izteiktu politisko pretinieku. Vienīgā dzirdamā sabiedrības grupa ir neapmierinātie zemju īpašnieki, jo likuma izmaiņas deva valstij tiesības “atgriezt” no zemesgabaliem tik lielas platības, cik nepieciešams projektam, par salīdzinošu mazu kompensāciju – arī tad, ja palikušie gabali ir tik mazi, ka saimnieciskajai darbībai nav izmantojami. Vairāki tiesājās, bet visas prāvas pret valsti zaudēja. Lietuvas deputāts Simons Gentvils parlamenta debatēs sacīja, ka jaunais regulējums var novest pie “cilvēku vilšanās pašu valstī.”