Klāt piektdiena un «Pasaule kabatā» jaunā sērija. Šoreiz kopā ar ekonomistiem Mārtiņu Āboliņu un Daini Gašpuiti apspriedām koronavīrusa epidēmiju un tā ietekmi uz Latvijas un pasaules ekonomiku.
02:00 Vai par degvielu būs jāmaksā mazāk?
02:46 Koronavīrusa potenciālā ietekme uz Latvijas ekonomiku
04:08 Vai Koronavīruss var palīdzēt izraisīt pasaules ekonomisko krīzi?
06:12 Kā Koronavīruss var ietekmēt ASV un Ķīnas tirdzniecības sarunas?
10:44 Koronavīrusa ietekme uz Latvijas uzņēmēju iespējām apgūt Ķīnas tirgu
13:12 Krievijas ekonomiskie izaicinājumi un to potenciālā ietekme uz Latviju
15:49 Koronavīrusa ekonomiskā ietekme uz Ķīnas kaimiņvalstīm
18:48 Kā no vīrusa varētu ciest globālie aviopārvadātāji?
22:17 Vai patērētāji var rēķināties ar lētākām biļetēm lidojumiem uz Āziju?
23:15 Vai no vīrusa var ciest arī kravas pārvadājumu nozare?
25:20 Koronavīrusa ietekme uz valstīm, kuras ar Ķīnu ir parādsaistībās
29:11 Koronavīrusa attīstības nākotne
31:02 Vai koronavīruss var izplatīties Latvijā?
Koronavīruss un tā ietekme uz degvielas cenām
Mārtiņš Āboliņš uzskata, ka mēs kādā brīdi varēsim par uzpildi maksāt mazāk. «Ir skaidrs, ka naftas cenas ir nokritušās globāli,» saka ekonomists. Viņš uzskata, ka visticamāk šāda situācija saglabāsies un mēs pēc laika to varēsim novērot arī Latvijas benzīntankos.
BBC jau ir ziņojis, ka jēlnaftas cena ir sasniegusi zemāko punktu gada laikā, un kopš janvāra sākuma tā ir samazinājusies par 20%. To ir izraisījis Ķīnā notiekošais koronavīrusa uzliesmojums, kas ir licis valdībai ierobežoties par vairākiem ierobežojošiem pasākumiem. Piemēram, ir tikušas pagarinātas jaungada svinības un ir spēkā dažādi ierobežojumi, kas attiecas uz ceļošanu un tirdzniecību, savukārt vairākas fabrikas, biroji un veikali ir slēgti.