Uzsākot darījumu, kodam, kas parādās internetbankā, piemēram, datorā noteikti ir jāsakrīt ar kodu, kuru tajā pašā brīdī parāda "Smart-ID" lietotne viedierīcē. Pirms PIN koda ievades, obligāti ir jāpārliecinās, vai abi šie kodi sakrīt un tikai tad var turpināt darījuma veikšanu. Ja kodi nesakrīt, ir ļoti liels risks, ka tajā brīdī kāds cits cenšas piekļūt internetbankai un kodu nekādā gadījumā nevajag ievadīt.
Nozagts vai pazaudēts telefons
Ja viedierīce, kurā tiek izmantota "Smart-ID" lietotne, ir nozagta vai nozaudēta, noteikti pirmais solis ir – izdzēst savu "Smart-ID" kontu, lai garnadzim nebūtu iespēja mēģināt to izmantot.
“Lai slēgtu savu kontu var sazināties gan ar "Smart-ID" klientu apkalpošanas dienestu, zvanot uz "Smart-ID" klientu apkalpošanas centru (+371 6766 5001), gan savu kontu cilvēks var slēgt pats "Smart-ID" pašapkalpošanās portālā. Portālam var pievienoties ar Latvijas iedzīvotāja identifikācijas karti. Ja ir dažādi aktīvi "Smart-ID" konti dažādās viedierīcēs, tad pieslēgties pašapkalpošanās portālam var, izmantojot citu ierīci, kurā darbojas "Smart-ID" aplikācija,” stāsta "Smart-ID" vadītāja Latvijā Sanita Meijere.
Ievēro arī citus drošības pamatnoteikumus
Lietojot "Smart-ID", līdzīgi kā jebkuru citu lietotni, kur jūsu datus aizsargā paroles, jāievēro arī jau ierastie drošības pamatnoteikumi, lai nejauši savas paroles nenodotu krāpnieku rokās.
Piemēram, Jums nekad netiks sūtīts lūgums atjaunot savu paroli vai PIN kodus īsziņā, tādēļ vienmēr, uzklikšķinot uz saitēm šādos ziņojumos, pievērsiet uzmanību vietnes adresei interneta pārlūkā, pārbaudot, vai tā sakrīt ar oficiālo vietnes adresi. Ja ir aizdomas par krāpšanu, nekavējoties jāsazinās ar banku, informējot par situāciju. Nekad nenododiet savas paroles vai PIN kodus trešajām personām un neglabājiet tos vietās, kur tām var piekļūt citi cilvēki, piemēram, makā.