Diskusijas par 5G parādīja, ka tas ir ne vien tehnoloģisks, bet arī stratēģisks jautājums. Eiropa varētu būt spiesta izvēlēties starp būšanu ciešam ASV sabiedrotajam un ekonomisko partnerību ar Ķīnu.
Arī Irānas jautājumā starp Eiropu un ASV valda šķelšanās. ASV izstājās no Irānas kodollīguma, ko Eiropa centās saglabāt, kā arī pēc Donalda Trampa rīkojuma veica uzbrukumu Irānas ģenerālim Kasemam Soleimani, pēc kā Irāna paziņoja, ka vairs neievēros līguma nosacījumus. Eskalācija starp ASV un Irānu ir atgādinājums, ka nav garantiju, ka lieli starpvalstu konflikti ir palikuši pagātnē. Lielāka sāncensība starp lielvalstīm vairo liela mēroga konfliktu risku.
Mēģinot paraudzīties nākotnē, kļūst skaidrs, ka Rietumi būs spiesti sadarboties ar nedemokrātiskām valstīm. Piemēram, cīņu ar klimata pārmaiņām nāksies īstenot globālā līmenī. Taču Rietumvalstīm tik un tā vajadzētu censties saglabāt vienotību, jo atšķirībā no autokrātiskām valstīm tām ir kopīgas vērtības un institucionālās saites. Viens no iespējamajiem modeļiem - "klubu modelis", proti, liberālās demokrātijas varētu apvienoties ekonomiskajos blokos vai sadarbības tīklos, kas neizaicinātu nedemokrātiskās valstis veidot pretējas alianses.
Varbūt pašreizējā Rietumu krīze ir nevis noriets, bet gan iespēja piedzīvot atdzimšanu. Pētnieki norāda, ka Rietumu galvenie ģeopolitiskie sāncenši pieredz problēmas, kas ir nozīmīgākas par Rietumvalstu identitātes krīzi. Krievija cīnās ar ekonomiskajām problēmām, korupciju un tuvojošos demogrāfisko krīzi. Ķīnas autokrātiskajai politikai rodas arvien vairāk oponentu valsts iekšienē, un kādreiz piekoptā viena bērna politika draud ar milzu demogrāfisko "bedri" tuvākajos gadu desmitos.
Neskatoties uz to, Rietumu liberālie ideāli joprojām ir populāri un noturīgi. Par tiem iziet ielās arī citviet, piemēram, Honkongā un Libānā. Pat ja rietumnieki ir vīlušies tajā, kā šie ideāli tiek īstenoti politikā, paši par sevi tie joprojām ir pievilcīgi. Turklāt neformālajam D10 - deviņām lielākajām demokrātiskajām valstīm un ES - ir liela ekonomiskā vara: 2018.gadā tā rokās bija 57% no globālā IKP. Un, atšķirībā no autokrātiskiem režīmiem, demokrātiskā sistēma ļauj koriģēt politiku pēc iedzīvotāju pieprasījuma.