Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Latvijas gaisa satiksmes" pārtraukusi iepirkumu par jaunā gaisa satiksmes vadības torņa būvniecību

Lidmašīna. Ilustratīvs attēls.
Lidmašīna. Ilustratīvs attēls. Foto: Unsplash

VAS "Latvijas gaisa satiksme" pārtraukusi iepirkumu par esošās ēkas pārbūvi ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

"Latvijas gaisa satiksmes" pārstāvis Arnis Lapiņš aģentūrai LETA skaidroja, ka iepirkums pārtraukts, jo tajā netika saņemts neviens pieteikumi. Patlaban "Latvijas gaisa satiksme" izvērtē situāciju un tuvākajā laikā pieņems lēmumu par tālāko rīcību. 

Lapiņš norādīja, ka projekta termiņus tas neietekmēs, jo iepirkuma procedūra esot sākta ļoti savlaicīgi.

Jau ziņots, ka iepirkumu "Latvijas gaisa satiksme" izsludināja decembrī. Sākotnējais pieteikšanās termiņš bija 13.janvāris, bet tas tika pagarināts līdz 31.janvārim. Janvāra beigās iepirkumā sūdzību iesniedza SIA "Abora". Sūdzība līdz iepirkuma pārtraukšanai gan netika izskatīta. 

Iepirkuma nolikums paredzēja, ka kandidāta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trijos finanšu gados jābūt ne mazākam par 20 miljoniem eiro. Tāpat prasīts, lai pēdējo desmit gadu laikā kandidāts būtu veicis jaunas būvniecības vai pārbūves darbus vismaz trijās ēkās, kurām katrai ir vairāk nekā pieci virszemes stāvi, un katras ēkas platība ir vismaz 5400 kvadrātmetru, turklāt ēkas būvdarbu kopējām izmaksām jābūt ne mazākām par pieciem miljoniem eiro. Prasīts arī, lai pretendents būtu veicis būvniecības darbus vismaz vienai jaunai ēkai, kuras platība ir vismaz 7200 kvadrātmetru un ēkas kopējās būvdarbu izmaksas ir ne mazākas kā desmit miljoni eiro.

Paredzēts, ka pārbūves darbi jāpabeidz līdz 2022.gada 30.septembrim.

Tornis būs aptuveni 50 metru augsts un viens no modernākajiem Eiropā. Torņa celtniecību ir paredzēts sākt šajā gadā.

"Latvijas gaisa satiksmes" valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka viena no jaunā torņa funkcionālajām priekšrocībām būs tā, ka maksimāli tiks samazināti līmeņi, starp kuriem jāpārvietojas darbiniekiem. Plānots, ka operacionālās darbības varēs veikt tikai trijos augšējos līmeņos.

Tauriņš arī norādīja, ka projekta reālās izmaksas būs skaidras tikai pēc iepirkuma.

"Latvijas gaisa satiksme" apgrozījums 2018.gadā bija 30,208 miljoni eiro, kas ir par 8,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa bija 3,239 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 6,9%. "Latvijas gaisa satiksme" ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā.

Svarīgākais
Uz augšu