Jaunākās svītrkoda radnieciskās versijas tiek izmantotas lidmašīnu biļetēs, bankās, kā arī uzņēmumos, kas šādi var klientiem nodot nepieciešamo informāciju caur mobilajiem telefoniem.
Patērētāji šādus kodus redz arī uz izīrējamajiem transportlīdzekļiem, piemēram, uz elektriskajiem skrejriteņiem: ar mobilo telefonu palīdzību transportlīdzekli var iedarbināt un vēlāk – par to arī samaksāt.
Svītrkoda globālais veiksmes stāsts pierāda, ka tā ir milzīga atbildība – uzturēt visuresošu tehnoloģiju.
“Galvenā atslēga, kas ļauj saglabāt un attīstīt standartus, ir izmantot tehnoloģisko attīstību savā labā,” sacīja Milns.
“Bizness nereti atsakās no standartiem. Tomēr UPC svītrkods un tā pēcteči ilustrē to, cik liela ietekme ir dažādiem standartiem, no kā nevajadzētu atkāpties,” teica Milns.
Tajā pašā laikā arī politikas veidotājiem ir jāsaprot, ka universālie standarti ir ļoti svarīgi, bet, balstoties uz tiem, var radīt īstas un noderīgas inovācijas.
“Tā nav sakritība, ka Vācijā, kur inženierzinātne turpina attīstīties un ietekmēt arī biznesa pasauli, tā tiek uzskatīta par galveno balstu biznesa videi kopumā,” teica Milns.
Tomēr IBM un Džordžs Lorels varēja gūt kādu citu mācību no svītrkoda stāsta. Pircēji vēl var piedot kasierim, ja tas kļūdās un čekā ieraksta nepareizu summu. Tomēr tehnoloģiskie risinājumi cilvēku zemapziņā ceļ apkalpošanas standartus.
“Cilvēki vienkārši nevar piedot mašīnām, ja tās kļūdās,” rakstīja Lorels savā autobiogrāfijā.
Modernā dzīve, protams, būtu iedomājama arī bez svītrkodiem. Tomēr tā nebūtu tik ātra un tik organizēta. Cilvēkiem būtu jārēķinās ar ilgākām preču piegādēm, kā arī ilgāku laiku, ko pavadīt rindās lielveikalos vai arī gaidot rindā pēc kāda pakalpojuma.