"Lai gan dabasgāze jeb tā sauktā autogāze nav klimatneitrāla degviela, tā tomēr izdala par 25% mazāk oglekļa dioksīda nekā dīzeļdegviela," skaidroja Butāns.
Viņš norādīja, ka transporta sektors ir viens no galvenajiem SEG emisiju avotiem, veidojot 28,5% no kopējā apmēr. Virs transporta ir tikai enerģētika - ar 35,4% SEG emisijām. Būtisks apmērs SEG emisiju ir arī lauksaimniecībā - 24,6%. Vienlaikus rūpnieciskie procesi un produktu izmantošana dod 6,5%, bet atkritumu apsaimniekošana - 5%.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece Alda Ozola deputātiem atgādināja, ka Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2021.-2030.gadam paredz samazināt SEG emisijas par 6% salīdzinājumā ar 2005.gadu. Lai to panāktu, katru gadu oglekļa dioksīda emisijas ir jāsamazina nedaudz vairāk par 100 tonnām.
Uz komisijas vadītāja Vjačeslava Dombrovska (S) jautājumu, kuri, viņasprāt, ir riskantākie pasākumi, par kuriem ir vismazākā pārliecība par īstenošanu, Ozola minēja bažas par atjaunojamo energoresursu īpatsvara palielināšanu, kā arī bažas par pietiekama daudzdzīvokļu namu siltināšanas apjoma sasniegšanu.
Patlaban ministru līmenī notiek sarunas par iespēju izstrādāt labvēlīgākus līzinga noteikumus elektroautomašīnu iegādei.
Ozola norādīja, ka SEG emisiju samazinošajos pasākumos lielākā ietekme paredzēta elektrotransporta skaita palielināšanai - 24%, moderno biodegvielu ar biogāzes izmantošanai - 15,9%, kā arī dzelzceļa elektrifikācijai - 8,4%.
Dombrovskis uzsvēra, ka deviņdesmitajos gados, vēl krietni pirms ES sāka nopietni runāt par klimata politiku, Latvija jau piedzīvoja būtisku SEG emisiju samazināšanu, akcentējot, ka 2017.gadā, salīdzinot ar 1990.gadu, Latvijā emisiju samazinājums bija 57%. Kā uzsvēra komisijas priekšsēdētājs, tas ir viens no lielākajiem samazinājumiem pasaulē.