KP konstatējusi, ka atsevišķu piegādātāju un noteiktu mazumtirgotāju sadarbībā regulāri notiek maizes un miltu izstrādājumu atpakaļatdošana, par cēloni norādot kvalitātes problēmas. Vienlaikus, darījumos ar citiem mazumtirgotājiem, tiem pašiem piegādātājiem "nekvalitatīvas" produkcijas intensīva atpakaļatdošana netika konstatēta.
"Šādas prakses regularitāte rada bažas par mazumtirgotāju rīcības tiesiskumu, izmantojot preču atpakaļatdošanas nosacījumu kā pastāvīgu risinājumu, nevis izņēmumu, kā to paredz Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likums," norāda KP.
KP secināja, ka ne visos gadījumos, kad mazumtirgotāji izraksta atpakaļ atdošanas pavadzīmes, tie noformē aktus/pretenzijas lapas, kur gan piegādātāja, gan mazumtirgotāja pārstāvji ar saviem parakstiem apliecina, ka prece ir bijusi nekvalitatīva. Tāpat mazumtirgotāji nedokumentē preces piegādes laiku.
Papildus KP konstatēja, ka mazumtirgotāju un piegādātāju sniegtā informācija par maizes degustāciju biežumu un skaitu nesakrīt. Maizes degustāciju uzskaites kārtība veikalos bija neizsekojama un neefektīvi kontrolēta. Tādējādi nebija iespējams noteikt, vai pavadzīmes ar nulles vērtību, ko parasti piegādātāji sagatavo degustācijas precēm, izrakstītas par notikušām degustācijām vai ar slēptu mērķi apmainīt atvestās preces pret tām, kurām beidzies derīguma termiņš, radot bažas par Negodīgā mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumā ietvertā preču atpakaļ atdošanas aizlieguma neievērošanu.