Latvijā 34% respondentu ir norādījuši, ka izvēlētos veģetāro maltīti, ja to piedāvātu ātrās ēdināšanas restorānu ēdienkartē, liecina ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes "Hesburger" un pētījuma centra "Socio Uuringukeskus" aptauja.
Latvijā 34% iedzīvotāju ātrās ēdināšanas restorānu ēdienkartē izvēlētos veģetāro maltīti
Aptaujā noskaidrots, ka veģetārā maltītes izvēle ir populārāka sieviešu (38%) vidū, kamēr vīriešu vidū tā pieprasīta mazāk (30%).
Aptaujas dati liecina, ka veģetārās maltītes izvēlei lielāku priekšroku dod gados jaunāki patērētāji, jo šādu maltīti labprāt ēstu 52% respondentu vecumā no 20 līdz 29 gadiem. Lietuvā, līdzīgi kā Latvijā, veģetāro maltīti ātrās ēdināšanas restorānos izvēlētos 34% respondentu, un tāpat kā pie mums - nedaudz vairāk sieviešu nekā vīriešu, attiecīgi 40% pret 29%. Savukārt Igaunijā 39% no visiem respondentiem ēstu veģetāros produktus, un tāpat kā Lietuvā un Latvijā, arī Igaunijas sievietes ir atvērtākas veģetāro produktu iegādei nekā vīrieši.
Kā noskaidrots aptaujā, uzņēmumi vienmēr meklē jaunas iespējas, lai piesaistītu klientu uzmanību. Tā kā veģetārais un vegānu dzīvesveids netiek uzskatīts par pārejošu tendenci, gaidāms, ka pieprasījums turpinās augt, tāpēc arī ātrās ēdināšanas uzņēmumi mainās līdzi laikam.
"Hesburger" attīstības direktore Ieva Salmela veģetāro produkciju nākotnē vērtē kā vienu no ātrās ēdināšanas pārdotākajām maltītēm, un tuvāko mēnešu laikā "Hesburger" veģetāro ēdienkarti papildinās ar jaunumu. "Pārsteidzošu izrāvienu piedzīvo veģetārās maltītes pieprasījums, kā rezultātā mēs kā vieni no vadošajiem ātrās ēdināšanas tirgus spēlētājiem esam gatavi to apmierināt. Arī mūsu pārdošanas rezultāti norāda, ka pakāpeniski pieaug tieši veģetāro ēdienu patēriņš, izvēloties tādus produktus kā sojas tortilja, sojas salāti, kartupeļu plācenīši un citus. Tāpēc reaģējot uz augošo pieprasījumu jau drīzumā ēdienkartē iekļausim plašāku veģetārās maltītes piedāvājumu," viņa skaidroja.
Viņa piebilda, ka Salmela norādīja, ka patlaban veģetārās maltītes pārdošanas apjoms restorānu tīklā Latvijā veido 2%, bet, iespējams, pēc desmit gadiem veģetārās produkcijas pārdošanas ieņēmumi varētu veidot 10% no apgrozījuma.
TVNET jau ziņoja, ka "Hesburger" pārdošanas apjomi Latvijā pērn pieaug par 11% un sasniedza 29 miljonus eiro. Savukārt Baltijā "Hesburger" pārdošanas apjomi pērn pieauga par 12,5% un veidoja 89 miljonus eiro.
"Hesburger" aptauja veikta sadarbībā ar sociālo pētījumu centru "Socio Uuringukeskus", lai noskaidrotu pašreizējās ātrās ēdināšanas nozares tendences. Aptauja veikta 2019.gada novembrī, aptaujājot 1000 Latvijas, 1058 Lietuvas un 1001 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.