Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Lotus straujiem soļiem tuvojas savas Evija ražošanai

Lotus Evija ražotne Lielbritānijā
Lotus Evija ražotne Lielbritānijā Foto: Lotus

Britu autobūves uzņēmums Lotus, kura vārds vairāk saistās ar superviegliem, dinamiskiem, pārsvarā divvietīgiem ielas auto un vēsturiski arī ar autosportu (tai skaitā Formula 1), ir izstrādājis savu pirmo lieljaudas elektromobili, ar kuru grasās sacelt vētru uz globālās skatuves.

Par Evija nodēvētā hipermašīna tiks montēta jaunā ražošanas kompleksā, ko Lotus ierīkojuši kompānijas vēsturiskajā mītnes vietā Hetelā (Norfolka, Lielbritānija) līdzās 3,5 kilometrus garajai sacīkšu trasei, kur savulaik testu sesijas aizvadījuši tādi Formula 1 piloti kā Airons Senna, Emersons Fitipaldi, Džims Klārks un citi.

Jaunajā ražotnē Lotus plāno uzbūvēt līdz pat 130 automobiļa eksemplāriem gadā. Turklāt pirmā gada produkcija jau ir pārdota un pirmos Evija eksemplārus kompānija sāks piegādāt jau 2020.gada vasarā. 

Lotus Evija ražotnes būvniecība sākās 2019.gadā, un tā šobrīd esot jaunākā auto rūpnīca pasaulē ar modernāko aprīkojumu, tai skaitā 30 tūkstošiem īpaši spožu LED lampu, kas patērē salīdzinoši maz enerģijas. Ražotnē bez tā ir arī speciāls gaismas tunelis, kur meistari veiks katra auto novērtējumu, un tikai tad tas nonāks turpat blakus esošajā trasē, lai izietu dinamiskos pārbaudījumus. 

Interesantākie fakti par Lotus Evija

  • Modeļa vārds nozīmē "pirmais, kas eksistēja".
  • Evija ir pirmais elektriskais britu hiperauto.
  • Evija ir pirmais elektriskais Lotus, pirmais Lotus hiperauto un pirmais Lotus, kas izstrādāts, kopš vairākums Lotus akciju pieder Ķīnas Geely.
  • Ar 2000 zirgspēkiem Evija ir jaudīgākais sērijveida ielas auto.
  • Līdz 100 km/h auto paātrinās mazāk nekā 3 sekundēs, līdz 300 - mazāk nekā 9 sekundēs un maksimāli attīsta vairāk nekā 320 km/h.
  • Ar atbilstošu infrastruktūru baterijas var uzlādēt 10 minūtēs, bateriju maksimālā jauda ir 2000 kW, un ar vienu uzlādi var nobraukt 250 jūdzes jeb 400 km. 
Nepalaid garām!
Uz augšu