Jaunzēlandes aviokompānija "Air New Zealand" izstrādājusi guļvietu nodalījuma prototipu ekonomiskās klases pasažieriem, kas varētu tikt ieviests garajos maršrutos.
Jaunzēlandes aviokompānija plāno lidmašīnā piedāvāt guļvietas (2)
Koncepts, kas nodēvēts par "Economy Skynest", paredz izvietot lidmašīnā sešu guļvietu nodalījumu, līdzīgu vilciena kupejai. Tas par papildu samaksu tiktu piedāvāts ekonomiskās klases pasažieriem garo pārlidojumu reisos papildus sēdvietai salonā.
Air New Zealand 2020. gada oktobrī sāks lidojumus maršrutā Oklenda - Ņujorka. Šāda pārlidojuma ilgums ir gandrīz 18 stundas.
Tomēr vairāki eksperti uz šādu piedāvājumu raugās skeptiski, norādot, ka vispirms nāksies atrisināt pasažieru drošības jautājumu - patlaban neesot skaidrs, kā pasažieri varētu piesprādzēties guļvietā, ja tas būtu nepieciešams lidojuma laikā.
Konkurējošā Austrālijas aviokompānija "Qantas Airways" pirms laika jau apsvēra, taču galu galā noraidīja kompānijas "Airbus" piedāvājumu izvietot guļvietas savu A350 lidaparātu bagāžas nodalījumā, ziņo "Reuters". Šādu piedāvājumu '"Airbus" izteica pasaulē garākajam pasažieru avioreisam Sidneja - Londona.
"Air New Zealand" paziņojusi, ka galīgo lēmumu par "Skynest" ieviešanu pieņems nākamā gada beigās, kad būs novērtēti Oklendas - Ņujorkas reisa panākumi.
Taču kompānija jau tagad uzskata, ka pat par spīti garajam un sarežģītajam guļvietu drošības sertificēšanas procesam šis ir mērķis, uz kuru tiekties nākotnē.