Nīderlandiešu arhitektu birojs "MVRDV", sadarbībā ar "Airbus", vācu aviācijas pētniecības institūtu "Bauhaus Luftfahrt" un Cīrihes Tehnisko universitāti ir radījuši plānojumu debesskrāpjiem, kas būtu draudzīgi lidojošiem automobiļiem.
Arhitekti un aviācijas eksperti pēta, kā pielāgot pilsētas lidojošām automašīnām
Līdz šim ideja par lidojošiem privātajiem automobiļiem tika uzskatīta par zinātnisko fantastiku, tomēr tehnoloģijas turpina attīstīties un agri vai vēlu šādu tehnoloģisko izaugsmi cilvēce piedzīvos. Lai izpētītu, kā pilsētas spētu funkcionēt ar lidojošo automašīnu klātesamību, nīderlandiešu arhitektu birojs "MVRDV", sadarbībā ar "Airbus", vācu aviācijas pētniecības institūtu "Bauhaus Luftfahrt" un Cīrihes Tehnisko universitāti pēdējo divu gadu laikā ir veikuši urbānās attīstības pētījumu, kurā apskatīti vairāki tehnoloģiskās izaugsmes scenāriji. Galvenais objekts, uz kuru fokusējās izpētes grupa, bija tieši urbānā gaisa satiksme, vēsta arhitektūras portāls "Dezeen".
Pētījuma ietvaros tika likts uzsvars tieši uz faktu, kādā formātā ir jāattīsta pilsēta, lai privātie un arī sabiedriskie lidaparāti spētu pārvietoties, radot pēc iespējas mazāku ietekmi uz pilsētas dzīvi un vidi. Tāpat izpētes grupa strādāja pie tā, lai izstrādātu multimodālu sistēmu, kas būtu pieejama visiem sabiedrības slāņiem, proti, kā veidot transporta mezglus un ēkas tā, lai tās apvienotu zemes transporta līnijas ar gaisa transporta maršrutiem un pieturām, kuras sauktu par "Vertiportiem".
Pētnieki uzsver, ka gaisa transports būs daudz efektīvāks nekā zemes transports, piemēram, vilcieni, tramvaji, metro vai autobusi, kam ir nepieciešama noteikta infrastruktūra, kā sliedes, tuneļi vai pat asfalta ceļi. "Pilsētas ar katru gadu kļūs noslogotākas, taču šo problēmu var atrisināt tehnoloģijas. Ar katru dienu top skaidrāk, ka pilsētām ir jākļūst trīsdimensionālām, un tas ietver arī lidojošu transportu. Tas ir neizbēgams nākotnes scenārijs - pilsēta, kuras mobilitāte sākas jau no balkona," skaidro arhitektu biroja "MVRD" pārstāvis Vinijs Māss.