Aicina neuzķerties uz viltus e-pastiem par it kā "Smart-ID" atklātajām kļūdām lietotāja kontā

Telefons. Ilustratīvs attēls.
Telefons. Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija "Cert.lv" aicina iedzīvotājus būt vērīgiem un nereaģēt uz krāpnieciskiem e-pastiem par Baltijas digitālās autentifikācijas sistēmas "Smart-ID" atklātajām kļūdām lietotāja kontā, liecina informācija "Cert.lv" mājaslapā. 

"Cert.lv" uzsver, ka tā ir krāpnieciska kampaņa, kas vērsta pret "Smart-ID" lietotājiem ar mērķi piekļūt lietotāju kontiem.

"Cert.lv" informē, ka krāpnieciskos nolūkos lietotājiem tiek izsūtīti e-pasti it kā "Smart-ID" tehniskā atbalsta vārdā. E-pastā tiek paziņots par kritiskām kļūdām lietotāja "Smart-ID" kontā, un lietotājs aicināts sazināties ar tehniskā atbalsta dienestu pa e-pastā norādīto tālruni.

Pēc "Cert.lv" informācijas, līdz šim e-pasti ir izsūtīti krievu valodā, taču iespējami e-pasti arī citās valodās, kā arī iespējami krāpnieciski telefona zvani, kuros zvanītāji uzdotos par "Smart-ID" atbalsta dienestu.

"Cert.lv" norāda, ka krāpnieciskās kampaņas teksts ir krievu valodā, kurš aicina sazināties ar "Smart-ID tehniskā atbalsta dienestu", jo it kā pēc tehniskajiem darbiem "SEB banka", "Swedbank" un "Luminor" drošības sistēma esot atklājusi sešas kritiskas kļūdas lietotāja kontā. Krāpnieki saziņai norādījuši Latvijā reģistrētu mobilā tālruņa numuru.

"Cert.lv" aicina iedzīvotājus nereaģēt uz šādiem e-pasta sūtījumiem un nekavējoties pārtraukt it kā "Smart-ID" vārdā saņemtus telefona zvanus.

Ja iedzīvotājs saskāries ar šādu krāpniecības mēģinājumu, aicina ziņot, rakstot uz "cert@cert.lv". Tāpat, ja iedzīvotājs veicis komunikāciju ar krāpniekiem un snieguši vai ievadījuši savu piekļuves informāciju, nekavējoties jāsazinās ar savu banku.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu