Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Koenigsegg prezentē jaunu megaauto - būtībā lidmašīnu bez spārniem (22)

Ir lietas, ko vīrusi nespēj ietekmēt
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera Foto: Koenigsegg

Nav precīzi zināms, cik privāto lidmašīnu reisus no Dubaijas uz Ženēvu šīs nedēļas sākumā nācās atcelt koronavīrusa dēļ, taču nav šaubu, ka maksātspējīgie auto entuziasti tāpat saņems visu  interesējošo informāciju par karstākajiem automobiļiem, ko bija paredzēts demonstrēt atceltajā auto šovā, aktualitātēm automašīnu pasaulē kopumā un stāvokli savā auto parkā ar domubiedriem varēs apspriest citos saviesīgos pasākumos.

Viens no karstākajiem un neapšaubāmi arī ātrākajiem auto, ko bija paredzēts plašākai publikai pirmo reizi parādīt tieši Ženēvas autošovā, ir Koenigsegg Gemera - mazā, bet ambiciozā zviedru uzņēmuma kārtējais megaauto. 

Atšķirībā no priekštečiem Gemera ir automobilis, ko Koenigsegg pamatoti pieskaita gran turismo automobiļu kopienai, jo tam ir veselas četras sēdvietas, komfortabla gaita, laba vadāmība un pietiekami daudz jaudas, lai starp diviem punktiem kartē pārvietotos zibenīgā ātrumā.

Nepilnus piecus metrus garais Gemera, kam attālums starp asīm ir apaļi trīs metri, ir apgādāts ar 2 litru trīs cilindru iekšdedzes dzinēju, kam 608 zirgspēku jaudu un 600 Nm griezes momentu palīdz attīstīt divi prāva izmēra turbokompresori. Ar šo agregātu pilnīgi pietiktu jebkuram autovadītājam, taču Koenigsegg nebūtu Koneigsegg, ja netiektos pēc kosmiskiem veiktspējas rādītājiem.

Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Tādēļ divlītrīgais motors, kuram tradicionālā sadales vārpsta ir aizstāta ar zviedru pašu izstrādātu vārstu aktuatoru sistēmu, ir papildināts ar trim elektromotoriem. Divi 500 zirgspēku agregāti tiešā veidā piedzen aizmugurējos riteņus, bet trešais atrodas uz kloķvārpstas un palīdz iekšdedzes motoram griezt priekšējos riteņus.

Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Hibrīdsistēmas kopējā jauda ir 1727 zirgspēki, un maksimālais griezes moments sasniedz grūti aptveramus 3500 ņūtonmetrus. Šis tad arī ir noteicošais faktors, kas ļauj Gemera pielīdzināt lidmašīnai, jo

ar gāzi grīdā automobilis līdz 100 kilometriem stundā tiek katapultēts 1,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežoti 400 km/h.

Koenigsegg informācija liecina, ka ar pilnu degvielas tvertni un pilnām baterijām Gemera var nobraukt 1000 kilometrus. Tostarp elektriskās gaitas rezerve ir līdz 50 kilometriem un ar ātrumu līdz pat 300 km/h.

To, cik automobilis maksās, Koenigsegg gan neatklāj, toties neslēpj, ka neplāno izlaist vairāk kā 300 šā modeļa eksemplārus.

Raksta foto
Foto: Koenigsegg
Uz augšu