Domājot par jauna produkta ideju, pirmkārt, jādomā par patērētāju un to, kā produkts uzlabos viņa dzīvi, kāpēc tieši bez šī produkta nav iespējams iztikt. Svarīgi ne vien koncentrēties uz to, ko klienti vēlas šobrīd, bet domāt arī par to, ko klienti varētu vēlēties nākotnē, tādējādi domājot pāris soļus uz priekšu gan par klientiem, gan konkurentiem.
Līdztekus jāpievērš uzmanība jaunāko mazumtirdzniecības tendenču analīzei pašmāju un starptautiskā līmenī, jo laikus pamanītas aktualitāšu attīstības un izmaiņu virziens ļauj radīt patērētāju pieprasītu un peļņu nesošu produktu.
Veselība, labsajūta, sociālā atbildība pret līdzcilvēkiem un vidi, kā arī jaunas garšas pieredzes ir dažas no šī brīža TOP mazumtirdzniecības tendencēm, par kurām patērētāji ir gatavi maksāt vairāk.
Ir vairākas aktualitātes, kam 2020. gadā noteikti vajadzētu pievērst īpašu uzmanību. Produkta unikālā stāsta radīšana ar mērķi veidot ilgtermiņa attiecības ar klientu, veselīga dzīvesveida un produktu, tai skaitā augu valsts produktu uzvaras gājiens, produkta ilgtspēja visās tās nozīmēs – sākot no videi draudzīga iepakojuma izstrādes līdz vidi saudzējošam produkta piegādes ceļam, dažādas produkta tekstūras un kombinācijas kā patīkama pieredze, ko izbaudīt.
Tirgus izpēte un ideju atlasīšana
Nākamais solis pēc ideju apkopošanas ir atlasīšana, no ieceru pulka, izvirzot tās, kuras varētu būt veiksmīgākās. To palīdz izdarīt precīzi mērķēti jautājumi - kas šo produktu tirgū padara unikālu? Vai tas risina kādu problēmu un pēc šāda produkta pastāv pieprasījums? Kāpēc klients izvēlēsies tieši šo produktu? Cik liela ir konkurence un kāda ir konkurentu izmantotā stratēģija? Vai produkts no tā iegādes līdz iepakojuma izmešanai ir pārdomāts no lietotāja pieredzes, ērtības viedokļa? Vai produkta un patērētāja mijiedarbības process pilnībā atbilst patērētāja gaidām un tās pat pārsniedz, varbūt iepriecina un pozitīvi pārsteidz katrā no soļiem? Ko šī produkta izstrāde un attīstība dos uzņēmumam?