Latvijā bāzētais un reģionā vadošais e-pasta mārketinga automatizācijas uzņēmums “Mailigen” ir paziņojis par tā apvienošanos ar Igaunijā dzimušo globālās pārdošanas CRM programmatūras uzņēmumu “Pipedrive”. Kādēļ tas ir būtisks notikums, intervijā TVNET stāstīja “Pipedrive” vadītājs Timo Reins.
Baltijā nozīmīgs notikums: Latvijas uzņēmums apvienojas ar starptautiski zināmu igauņu kompāniju
- Kā un kāpēc “Pipedrive” pamanīja latviešu uzņēmumu “Mailigen”?
- Mēs esam skatījušies uz vairākiem uzņēmumiem daudzās valstīs, taču galvenā prioritāte bija tuvējām valstīm, kas atrodas netālu no Igaunijas. Gribētu teikt, ka mums bija ļoti svarīgi, lai “Pipedrive” varētu apvienoties ar uzņēmumu, kam ir sava stratēģija. Runājot par “Mailigen”, tai ir spēcīga komanda un stratēģija, un šī biznesa birojs atrodas relatīvi tuvu Tallinai. Kopumā runājot, bija dažādi apstākļi, kas ļāva izdarīt izvēli par labu “Mailigen”.
- Kādēļ “Mailigen” un “Pipedrive” apvienošanās ir salīdzinoši nozīmīgs notikums?
- Tas ir jautājums, ko varētu uzdot visām darījumā iesaistītajām pusēm. Tomēr gribētu teikt, ka mūsu valstīs – Igaunijā un Latvijā ir relatīvi jaunas ekonomikas, kā arī pašas valstis ir salīdzinoši nesen atguvušas neatkarību. Mēs attīstām dažādas jaunas tehnoloģijas. Mēs pagaidām nevaram Igaunijas vai Latvijas ekonomiku un biznesu pielīdzināt pasaules milžiem.
Tomēr Baltijas valstis var veidot uzņēmumus un pakalpojumus, kas spēj iekarot savu vietu pasaules tirgū.
To mēs esam redzējuši Igaunijas gadījumā. Pasaulē ikvienam ir vēlme, lai kaut kas jauns, kaut kas netradicionāls gūst panākumus. Domāju, ka apvienojoties kompānijām no valstīm, kas savulaik ir atjaunošanas neatkarību, rodas tā unikalitātes sajūta, tāpēc tas arī ir visai nozīmīgs notikums.
Jā, pēc 20 gadiem šāda veida uzņēmumu apvienošanās Baltijas reģionā būs ierasta lieta, taču šobrīd tehnoloģijas uzņēmumu apvienošanās Igaunijā, Latvijā vai kaut kur citur ir nozīmīga lieta. Tomēr tas gan ir tikai mans viedoklis – iespējams, ka citiem cilvēkiem ir citādāka uztvere par šo tēmu.
- Vai Jūs varat salīdzināt biznesa vidi Latvijā un Igaunijā, kādā nākas strādāt jaunuzņēmumiem? Kas ir labs Latvijā, un kas – Igaunijā?
- Tas ir grūts jautājums, jo personīgi es pats Latvijā neesmu darbojies. Tagad pēdējos gadus es darbojos Portugālē, tāpēc man ir skatījums no malas uz to, kas notiek Igaunijā. Tomēr tas, ko es esmu redzējis un dzirdējis, Igaunijas gadījumā nedrīkst aizmirst “Skype”. Igaunija ir guvusi lielu labumu no šī interneta pakalpojuma, un runājot par Igaunijas sasniegumiem tehnoloģiju jomā, neviļus nākas runāt par to, ka “Skype” izstrādātāji nāk no Igaunijas.
Tas arī palīdzēja radīt izpratni par to, kā dibināt uzņēmumu un novest to līdz lieliem panākumiem ne tikai vietējā mērogā. Piemēram, 2011. gadā mēs piedalījāmies lielā konferencē Sanfrancisko. Ļoti daudziem globāla mēroga uzņēmumiem uzreiz bija skaidrs, ka Igaunija – tā ir neliela valsts, kurā faktiski radās “Skype”. Es neko daudz nezinu par to, vai Latvijā ir kāds līdzīgs veiksmes stāsts, taču arī Latvijā ir vairāki potenciāli veiksmīgi jaunuzņēmumi.
Ja mēs salīdzinām Latviju un Igauniju, abas valstis ir spējīgas radīt svarīgus produktus, un uzņēmumiem, kas darbojas tehnoloģiju jomā, ir iespējas piesaistīt investīcijas ne tikai tehnoloģiju attīstīšanā, bet arī pārdošanā un mārketinga jomā. Mēs redzam, ka Igaunijā tas strādā. Tā kā Latvijā es neesmu darbojies, tāpēc man ir grūti novērtēt, kāda ir biznesa vide Latvijā, un cik draudzīga tā ir jaunuzņēmumiem.
- Uzņēmumiem apvienojoties, tiks veidota arī jauna profesionāļu komanda. Kāda situācija Latvijā ir ar speciālistu pieejamību – vai tie ir pietiekami, vai varbūt arī ir speciālistu trūkums?
- Ko mēs esam dzirdējuši no “Mailigen” komandas un citiem informācijas avotiem, situācija Latvijā ir ļoti līdzīga, kā Igaunijā. Abām valstīm ir spēcīgi resursi inženieru jomā, un tas, kas notiek – vecāko inženieru un vadītāju vietas izdevās nokomplektēt ātrāk, jo tas ir bizness pieprasa labas spējas un talantu.
Kas attiecas uz jaunākajiem inženieriem un speciālistiem, mēs meklējam jaunus talantus vēl universitātēs, taču nevar izslēgt migrācijas iespējamību. Daudzi cilvēki pārceļas uz Igauniju, lai strādātu kādā uzņēmumā. Tā gan Latvijā, gan Igaunijā ir līdzīga pieredze.
Tomēr Baltijas reģionā kopumā ir vērojamas atšķirības – vienā valstī var būt vairāk “vecākie” speciālisti, kamēr kaimiņvalstī – ir vairāk jauno speciālistu. Tā ir tendence, ko var attiecināt arī uz visu pārējo Eiropu, tāpēc arī mūsu uzņēmumam arī ir bāzes vietas arī ārpus Igaunijas, kas nodrošina, ka mums ir pilnvērtīga piekļuve dažādiem resursiem.
- Kas būs tie produkti, ko abi uzņēmumi piedāvās pēc apvienošanās?
- Esmu pārliecināts, ka mums izdosies radīt ko jaunu, tomēr par to vairāk varēs runāt tad, kad būs sākta aktīvāka abu apvienoto uzņēmumu darbība. Paziņojums par apvienošanos faktiski ir paziņojums, ka mums ir līdzīgs skatījums uz notiekošo un līdzīga vērtība sistēma. Mēs izmantosim līdzīgas pārdošanas un mārketinga sistēmas, kas ir vienkāršas, taču ārkārtīgi noderīgas. Mēs ticam, ka tehnoloģijas var veidot cilvēkus un apvienot cilvēkus. Tieši tāpēc ir vēl pārāk agri runāt ne tikai par produktiem, kā arī iespējamajām inovācijām mārketinga un pārdošanas jomā.
norādīja, ka Rīga kļūs par vienu no "Pipedrive" attīstības centriem, kur esošie "Mailigen" darbinieki un jaunpienācēji pievienosies uzņēmuma starptautiskajai informācijas tehnoloģijas (IT) inženieru komandai, lai attīstītu klientu attiecību pārvaldes sistēmas rīku, ko patlaban pielieto vairāk nekā 92 000 uzņēmumu visā pasaulē.
"Mailigen" izpilddirektors un līdzdibinātājs Jānis Rozenblats atklāja, ka "Mailigen" pārpirkšana liecina, ka Latvijā ražo augstas kvalitātes un globāli konkurētspējīgus pakalpojumus un programmatūras. "Mēs lepojamies, ka riska kapitāla firmas "FlyCap" ieguldījums ļāva mums izveidot tehnoloģiju, kuru atzīst globāls uzņēmums. Cerams, ka mūsu veiksmīgā transformācija ir tikai sākums Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstības tendencēm un jaunu darba vietu radīšanai," viņš sacīja.
Viņš piebilda, ka tuvāko mēnešu laikā uzņēmums sāks palielināt savu komandu Rīgā un plāno pieņemt darbā vairākus programmatūras izstrādātājus un citus speciālistus.
Pēc "Pipedrive" pārstāvju paustā, uzņēmuma pārpirkšana liecina, ka vietējā tehnoloģiju aina ir sasniegusi augstu attīstības līmeni un pasaules interese par Latvijas jaunuzņēmumu tirgu pastāvīgi palielinās.
Apvienošanās ar citu uzņēmumu "Pipedrive" vēsturē notiek pirmo reizi. Darījuma nosacījumi netika atklāti.
"Pipedrive", kas dibināts 2010.gadā, ir pirmā klientu attiecību pārvaldes sistēmas platforma, kas izstrādāta no pārdevēja skatupunkta.