Pagājušā gada decembrī pēc vēlēšanām Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons solīja uzlabot satiksmi ar Lielbritānijas reģioniem. Viņš, kā izskatījās, bija gatavs iesaistīties arī lidsabiedrības glābšanā, lai saglabātu stratēģiski svarīgos transporta savienojumus ar mazākiem valsts reģioniem.
Tomēr transporta eksperts Endijs Makdonalds norāda, ka lidsabiedrība “Flybe” nodrošināja “kritiski svarīgu” savienojamību ar daudzām atrašanās vietām. Tieši tāpēc “Flybe” sabrukums nozīmē “katastrofālus jaunumus gan pasažieriem, gan arī darbiniekiem, kas strādāja nelielajās lidostās”.
“Valdībai ir jāatbild, kā šie vitāli svarīgie savienojumi tiks saglabāti pēc “Flybe” sabrukuma. Vietējās sabiedrības būs noraizējušās par to, ko šīs aviokompānijas sabrukums nozīmēs vietējai ekonomikai, tāpēc – atbildēm ir jābūt faktiski nekavējoties,” teica Makdonalds.
Tims Džīnss, kurš ir Kornvolas lidostas valdes priekšsēdētājs, sacīja, ka viņš ļoti cerējis uz to, ka citas lidsabiedrības pārņems “Flybe” maršrutus. Tomēr – pašlaik šī tēma “ir diskusiju stadijā”, jo lidsabiedrības vēlas gūt peļņu no reģionālo lidojumu veikšanas. Džīnss pauda, ka cer uz lidojumu atjaunošanos tuvāko nedēļu laikā.
Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija "flybe" ceturtdien tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu un nekavējoties pārtraukusi savu darbību.
"flybe" mājaslapā norādīts, ka lidsabiedrība nav spējīga saviem pasažieriem organizēt alternatīvus lidojumus. Viņi iestrēguši lidostās.
Šāds paziņojums publiskots dažas stundas pēc tam, kad mediji pavēstīja, ka aviokompānija varētu bankrotēt pēc neveiksmīgiem centieniem iegūt 100 miljonu sterliņu mārciņu (115 miljonu eiro) valsts aizdevumu.
"flybe" darbību negatīvi ietekmējušas nepastāvīgas degvielas cenas un britu sterliņu mārciņas vērtības kritums, kā arī pēdējā laikā jaunā koronavīrusa izplatības radītie sarežģījumi.
"flybe" gadā pārvadāja ap astoņiem miljoniem pasažieru. Tā no Lielbritānijas piedāvā reisus uz 170 galamērķiem Eiropā.