"RB Rail" sācis ieviest plānošanas un risku vadības programmu "Rail Baltica" efektīvākai pārvaldībai

Raksta foto
Foto: Īriss Sviklis / LETA

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" ir sācis ieviest plānošanas un risku vadības programmatūru, lai nodrošinātu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" aktivitāšu un resursu efektīvu pārvaldību, aģentūru LETA informēja "RB Rail" pārstāve Līva Biseniece.

Viņa skaidroja, ka programmatūra ne tikai ļaus uzlabot esošo projekta vadības praksi, bet arī kalpos kā rīks, kas paātrinās projekta ieviešanu.

Jaunā plānošanas un risku vadības sistēma palīdzēs precīzi definēt un uzraudzīt grafiku un izmaksas visa "Rail Baltica" projekta dzīves cikla laikā. Turklāt tā ļaus paredzēt un aktīvi pārvaldīt iespējamās problēmas, pārmaiņas un riskus, kas saistīti ar projekta ieviešanu visās valstīs. Visaptverošas risku pārvaldības sistēmas ieviešana tika izcelta kā ieteikums arī "Rail Baltica" vienotajā auditā, ko veica Baltijas valstu revīzijas institūcijas.

"RB Rail" valdes loceklis Marks Loaders norādīja, ka, projektam virzoties no attīstības uz būvniecības posmu, ir īstais laiks pāriet no esošajām kontroles sistēmām uz vienotu un pārbaudītu programmatūru, kas atbalstītu projekta vadības aktivitātes un nodrošinātu veiksmīgu šī sarežģītā projekta īstenošanu.

Plānošanas un risku vadības programmatūra "Oracle Primavera P6" tika izvēlēta starptautiskā iepirkumā. "Primavera P6" ir plaši izmantota būvniecības industrijā un nodrošina pasaules līmeņa risinājumus projekta plānošanas, kontroles un riska vadībā. Programmatūras uzturēšanu, darbinieku apmācību, kā arī nepieciešamo atbalstu visās "Rail Baltica" ieviesējinstitūcijās nodrošina "Oracle Primavera P6" partneris - "PRM Yazilim Danismanlik Tic. Ltd. Stri.".

"Rail Baltica" projekts paredz uzbūvēt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Svarīgākais
Uz augšu