Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Koenigsegg Jesko Absolut var kļūt par planētas ātrāko ielas auto (5)

Teorētiski pa spēkam ir 531 km/h
Koenigsegg Jesko Absolut un Jesko
Koenigsegg Jesko Absolut un Jesko Foto: Koenigsegg

Lēnāks pagriezienos, taču taisnē - nepārspējams. Tāds ir Koenigsegg viens no svaigākajiem veidojumiem Jesko Absolut, ja tos nepieciešams raksturot dažos vārdos.

Iepriekš vēstījām par planētas ātrāko četrvietīgo auto Gemera, ko mazais zviedru ražotājs prezentēja nenotikušajā Ženēvas auto šovā. Taču tas nebija vienīgais hiperauto, ko Koenigsegg vēlējās parādīt planētas turīgākajiem auto entuziastiem; turpat tika nogādāta arī nedaudz citādāka jau zināmā modeļa Jesko modifikācija Absolut.

Ja noliek oriģinālo Jesko un Jesko Absolut blakus, atšķirības ir acīmredzamas un tās koncentrējas automobiļu aizmugurējā daļā. Ja Jesko tur ir uzstādīts milzīga izmēra antispārns, kas pie 250 km/h palīdz virsbūvei ģenerēt 800 kilogramiem līdzvērtīgu piespiedējspēku, bet maksimāli auto pie zemes var spiest ar 1400 kg, tad Jesko Absolut tā vietā ir divas neliela izmēra spuras.

Foto: Koenigsegg

To radītais piespiedējspēks ir smieklīgi mazs, bet pats auto ir tik aerodinamiski pareizs, ka ar pretestības koeficientu 0,278, kas ir šādiem auto netipiski zems, virsbūve ģenerē tikai papildus 40 kilogramus pie 250 km/h, bet ne vairāk kā 150 kg.

Kam tad domātas mazās spuriņas? To galvenais uzdevums ir noturēt automobili taisnā līnijā, kad tas traucas ar maksimālo ātrumu. Pagaidām gan neviens nezina, kāds tas ir, taču mērķis ir skaidrs - 500 km/h. 

Foto: Koenigsegg

Bugatti jau par mata tiesu izdevās šo robežu sasniegt ar speciāli sagatavotu Bugatti Chiron Super Sport, taču tā vien izskatās, ka Koenigsegg ir soli priekšā un jau tuvākā gada laikā uzzināsim, vai nelielā kompānija ar aizrautīgo Kristiānu van Kēnigsegu pie vadības grožiem spēs gāzt Bugatti, aiz kuras stāv Volkswagen koncerns ar tā miljardiem.

Teorētiski tam vajadzētu tā būt, jo simulācijās aprēķināts, ka Jesko Absolut ir pa spēkam sasniegt 531 km/h. Tas katrā ziņā ir pēdējais mērķis, uz ko tiecas Koenigsegg ielas auto maksimālā ātruma jomā, jo pēc van Kēnigsega teiktā jau tagad problēma nav mašīnu ātrumā, bet gan riepās, ceļos un arī pilotos, jo skaidrs, ka ar ielas auto neviens normāls cilvēks nekad nebrauks ar 500 kilometriem stundā.  

Foto: Koenigsegg
Uz augšu