Dīzeļdegviekas cena akcīzes likmes palielināšanas rezultātā pēc 1. janvāra pieaugusi par 5,1 centiem litrā un potenciāli pieaugs vēl pēc 1. aprīļa, kad stāsies spēkā jaunās prasības biopiejaukuma daudzumam, kas attiecas uz vasaras perioda dīzeļdegvielu.
Savukārt 98. markas benzīna, kura sastāvā nav bioetanola, un autogāzes cenu pēc 1. janvāra ietekmējusi tikai akcīzes likmes paaugstināšana attiecīgi par četriem un 2,8 centiem litrā.
“Kā tirgus dalībnieks nedrīkstam sniegt prognozes par turpmākajām degvielas cenu izmaiņām. Jebkādas prognozes cenu kāpumam vai kritumam būtu tikai minējumi bez pamatojuma. Pašlaik visa pasaule pievērš uzmanību koronavīrusa “Covid-19” izplatībai pasaulē. Tas, cik veiksmīgi vīruss tiks apkarots, ietekmēs arī turpmāko ekonomisko attīstību, tajā skaitā degvielas cenu izmaiņu biržā. Ņemot vērā, ka nevaram prognozēt, vai jēlnaftas cenas kritums biržā būs īslaicīgs vai ilglaicīgs, nevaram minēt tās konkrētu ietekmi uz naftas produktu iepirkuma cenu un degvielas cenām Latvijā,” skaidro Titovs.
"VIADA Baltija" valdes priekšsēdētājs Aruns Šatkus norāda, ka uzņēmums šobrīd ļoti aktīvi seko līdzi izmaiņām pasaules degvielas tirgū.
"Nenoliedzami minētais faktors, ka pirmdien naftas cena piedzīvoja lielāko kritumu kopš 1991. gada, atsevišķu jēlnaftas marku vērtībai krītoties pat par 30 procentiem, šobrīd ir ietekmējis degvielas cenu izmaiņas gala patērētājam Latvijā. Jau šodien var novērot, ka VIADA degvielas uzpildes stacijās cena gala patērētājam ir samazināta un turpina samazināties," norāda Šatkus.
Degvielas cenu ietekmē ļoti daudzi faktori, kas ietver sevī šā produkta nonākšanu pie patērētāja, tādēļ šīs cenu izmaiņas ne vienmēr ir tik strauji jūtamas patērētājam tajā pašā dienā.