Lai cik izskatīgs, iespaidīgs, grezns, jaudīgs un ātrs būtu Bentley Mulsanne, ar to nepietika, lai līdzšinējais britu zīmola flagmanis iemantotu pietiekamu popularitāti pircēju vidū un saglabātu vietu uz uzņēmuma konveijeriem.
Bentley atklāj, kādēļ pārtrauca ražot savu flagmani Mulsanne
Bentley vadītājs Adrians Holmarks atklājis, ka Rolls-Royce Phantom sāncensis Mulsanne neizceļas ar īpaši augstu piekrišanu un tādēļ modelis kļuvis nerentabls. Ja salīdzina ar tiešo priekšteci Arange, redzams, ka Mulsanne pārdošanas apjomi nudien ir mazi, proti, tie samazinājušies līdz 500 lielā sedana eksemplāriem gadā, kamēr Arange laikos kompānija no Krū, Lielbritānijā, pārdeva 1200 lielos sedanus.
Tendence novērojama, spītējot bagātnieku skaita ievērojamam pieaugumam visā pasaulē. Lai gan viņu un līdz ar to arī potenciālo klientu skaits pēdējos divdesmit gados ir trīskāršojies, dārgie, labi aprīkotie krosoveri ir pārāk spēcīgi un pieprasīti konkurenti klasiskajām vērtībām.
Fotogalerija: Bentley Mulsanne W.O. Edition
Sedani jeb klasiskās vērtības Bentley klāsta pamatā bija vairāk nekā simts gadus, taču kārtība un paradumi pasaulē mainās, tādēļ šobrīd pat netiekot domāts par Mulsanne ideoloģisko mantinieku, jo tā izstrāde vienkārši neatmaksātos.
Līdzīgi kā Mulsanne, arī Bentley 6¾ litru V8 motors, kas tika izstrādāts vēl piecdesmito gadu nogalē, beidzot ir sasniedzis norietu. Lai gan spēka agregāts ideāli piestāvēja Mulsanne, jo ar vairāk nekā 1000 ņūtonmetriem jau pie 1750 apgriezieniem minūtē spēja 2,7 tonnas smago limuzīnu līdz simtam katapultēt mazāk nekā piecās sekundēs, tā vietu Bentley klāstā tagad ieņem mazāka tilpuma V8 un W12 motori.
Starp citu, man vēl palaimējās pirms dažiem gadiem izbraukt ar Mulsanne Speed - automobili, kurš lika pēc telefona ķert ne vienam vien garāmgājējam, lai uztaisītu selfiju tā priekšā.
Fotogalerija: Bentley Mulsanne Speed