Darba organizācijai attālināti ir vairākas būtiskas sastāvdaļas - programnodrošinājums un saziņas metodes, darbu plānošana un sadale, kā arī katra konkrētā cilvēka darba organizēšana. Taču pats galvenais ir pārliecināties, ka katra darbinieka rīcībā ir nepieciešamais aprīkojums, un pieejams atbilstošs interneta pieslēgums.
Darba organizēšana no mājām
Biroja, ierastā galda un kafijas automāta vairs nav. To tagad aizvieto dzīvoklis. Te būs vairāki padomi, kā vislabāk iekārtot strādāšanu attālināti.
- Sava darba vieta. Nav svarīgi, vai tā ir atsevišķa telpa, vai tikai istabas stūris, taču jābūt konkrētai vietai, kas kalpo kā darba vieta. To būtu ieteicams aprīkot ar labu biroja krēslu. Aprīkojumā atkarībā no darba profila var iekļaut austiņas ar mikrofonu un vebkameru;
- Rituāli darba uzsākšanai un pabeigšanai. Darbs vairs nesākas ar ierašanos birojā, tāpēc vēlams pašam izdomāt kādu darbību vai rituālu, ar kura izpildi sākas darba diena - rīta kafija, neliela pastaiga utml. Tieši tāpat ir ar darba pabeigšanu, kas nereti ir lielāka problēma nekā uzsākšana. Ir jāiemācās noteiktā laikā izslēgt datoru un aiziet no darba vietas;
- Vienošanās ar ģimenes locekļiem. Šajā gadījumā visgrūtāk to izdarīt ar bērniem - taču jāpastāsta viņiem, ka tas, ka esi mājās, nenozīmē, ka tev nav jāstrādā. Jāpaskaidro, ka nevar traucēt pat ar maziem steidzamiem jautājumiem. Taču ir būtiski arī dienas laikā ieplānot ilgākus pārtraukumus, lai pievērstos bērniem. Ja ir iespēja, vienoties ar partneri par to, kurš kuru brīdi strādās un kad pieskatīs bērnus;
- Regulāras pauzes. Vēlams tās apvienot ar nelielām fiziskām aktivitātēm;