GALERIJA: Lidostā nebijuši skati, pilnīgs tukšums no cilvēkiem un nolaidušās vairāk nekā 50 lidmašīnas
Madara sazinājās ar Latvijas vēstniecību Parīzē, kas bija gatava palīdzēt, ja būtu jāpaliek Parīzē un "Air France" nevarētu piedāvāt alternatīvu lidojumiem.
"Aiz strīpas" palikušie latvieši devās uz "Air France" informācijas centru, jo aviokompānijām šādos gadījumos ir jāatrod alternatīva, kā nogādāt pasažierus galamērķī. Nācās ilgi skaidroties, ka Rīga vairs kā galamērķis neder - jānolaižas Tallinā vai Viļņā. Iespējamais variants bija tikai viens: savienotais reiss Parīze-Minhene-Frankfurte-Viļņa. Nakts bija jāpārlaiž Minhenē.
"Aviokompānijai būtu jānodrošina arī naktsmītne, taču saspringtajā situācijā vīrs atgādināja, ka šobrīd jāņem, kas pieejams. Par papildu izmaksām domāsim, kad nonāksim mājās. Nav īstais brīdis būt izvēlīgiem," norāda Madara.
Latviešu grupā bija arī ģimene ar diviem skolas vecuma bērniem, kuriem tas, ka nakts būs jāpavada lidostā un pēc tam vēl diennakti jāpavada ceļā, bija nepatīkamāks scenārijs. Ģimenes tēvs uzņēmās noīrēt minibusu un aizvest tautiešus no Viļņas uz Rīgu, sadalot izmaksas. Pirms izbraukšanas viņi piezvanīja uz Latvijas Ārlietu ministrijas konsultatīvo tālruni, lai pārliecinātos, ka varēs šķērsot robežu ceļā no Viļņas.
Galu galā Madara ar vīru nonāca Rīgā, kur tagad atrodas paškarantīnā.
Viņa atklāj, ka pāris esot apsvēris arī palikšanu Meksikā pie vīra ģimenes. Tolaik Meksikā, kur mīt 130 miljoni cilvēku, bija vien pāris saslimšanas gadījumu ar Covid-19. "Sazinoties ar latvieti citā Meksikas pilsētā, uzzināju, ka arī tur plānots slēgt skolas, tāpēc prognozēt, kā situācija attīstītos, ir grūti," uzsver Madara. "Gala lēmumu pieņēmām, balstoties uz to, ka pirms situācijas uzlabošanās tā var kļūt vēl grūtāka. Nebijām gatavi sliktākajā gadījumā būt prom un nestrādāt divus vai vairāk mēnešu, ņemot vērā, ka aviācija ir viena no vissmagāk skartajām nozarēm."