"Tā kā tas ir pilotprojekts, ir vairākas nianses, kuras jāsaprot. Jāsaprot tehniskie risinājumi. Vietu, kur ikdienā šķērso krustojumus pie sarkanās gaismas, ir ļoti daudz. To var novērot jebkurā vietā. Jāsaprot, cik efektīva ir šo tehnisko līdzekļu darbība," toreiz sacīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Vai šī sistēma kļūs par normālu parādību mūsu krustojumos, rādīs laiks, taču viens ir vairāk nekā skaidrs - braukšana pie sarkanās gaismas, kas ir viens no smagākajiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem un būtu jāizskauž, ir vērojama ik uz soļa.
Iemesli šiem pārkāpumiem ir visdažādākie - mobilā telefona lietošana, nogurums, neuzmanība, steiga un bieži vien banāla nevēlēšanās pagaidīt, jo cik gan nav redzēts, ka tā vietā, lai apstātos, autovadītājs no sava braucamā izspiež vairāk.
Tās arī ir situācijas, kad arī nelīdzētu taisnošanās policistam, ka "bija dzeltenais un varēja paspēt", jo visiem jābūt skaidram, ka tad, ja vien luksoforā dzeltenais nedeg kopā ar sarkano, nākamais signāls būs aizliedzošais. Tātad sarkanais.