Koronavīrusa krīze un ar to saistītā ārkārtas situācija valstī ir nopietns trieciens arī Latvijas mediju nozarei. Reklāmas apjomi krīt, un tā rezultātā plašsaziņas līdzekļi zaudē naudu. Daļai mediju šī krīze var izrādīties liktenīga, pieļauj eksperti.
Infekcijas sekas medijiem un reklāmas nozarei
Izņemot pārvadātājus un pasākumu organizētājus, koronavīrusa radītajām nāves briesmām ir īpaši pakļauti tie, kas atrodas patiesības un taisnīguma sardzē, proti, plašsaziņas līdzekļi.
Tā kā reklāmas ir teju vai beigušās, arī mediju ienākumi samazinās. To varētu salīdzināt ar elpas trūkumu slimības laikā: ja nespēj paelpot, eventuāli – tu mirsti. Tas pats notiek ar medijiem.
“Reklāmas tirgus sabrukums novedīs pie tā, ka kaut kādi mediji būs jāslēdz,” atzīst Latvijas Žurnālistu asociācijas valdes priekšsēdētāja Arta Ģiga.
Saskaņā ar asociācijas veikto indikatīvo aptauju, Latvijas plašsaziņas līdzekļi var noturēties vienu mēnesi pēc tam, kad sāksies grūtības ar plānoto finanšu izpildi.
“Mēs esam veikuši iekšēju aptauju. Tā ir indikatīva. Un tā rāda, ka medijiem, gluži kā lielākai daļai uzņēmumu Latvijā, ir iespēja noturēties apmēram mēnesi pie šīs krītošās naudas plūsmas. Un pēc tam sākas ļoti nopietnas problēmas,” pauda Ģiga.
Visai skeptiski pašreizējo situāciju vērtē arī Latvijas Reklāmas asociācijas valdes loceklis Māris Naglis. Viņaprāt, esot jācer uz labāko, vienlaikus gatavojoties sliktākajam scenārijam. Naglis paredz, ka pat divu mēnešu dīkstāve var graujoši ietekmēt mediju un reklāmas nozari kopumā.