Šobrīd galvenais ir panākt, lai transporta nozares uzņēmumi "pārziemo" un pēc koronavīrusa izraisītās dīkstāves turpina savu darbību, raidījumā "Komforta zona" pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Tāpat viņš neizslēdza, ka turpmāk saistībā ar vīrusu Latvijā varētu tikt ieviesti stingrāki ierobežojumi.
Pilnu intervijas ierakstu var noskatīties šeit:
Vakardien ministre Viņķele pēc valdības sēdes paziņoja, ka ārkārtas stāvoklis, visticamāk, nebeigsies 14. aprīlī. Līdz ar to ierobežojošie pasākumi varētu tikt pagarināti. Kādas sekas varētu būt transporta nozarei?
Problēma ir tā, ka mēs nezinām, cik šī situācija ilgs un kā beigsies. Ir dažādas prognozes, ka varētu ilgt līdz maija beigām, ka varētu ilgt visu vasaru, ka situācija viļņveidīgi varētu atkārtoties. Un līdz ar to ir grūti kaut ko ilgtermiņā pašlaik plānot. Mūsu galvenais uzdevums ir nolikt uzņēmumus “pārziemošanai”. Tas nozīmē atstāt transporta uzņēmumus tādā stāvoklī, lai tajā brīdī, kad situācija uzlabojas, tie varētu atjaunot savu darbību.
Cik ilgs laiks būtu nepieciešams, lai transporta nozare atkoptos? Piemēram, ja krīze turpinās mēnesi vai visu vasaru?
Principā nav lielas atšķirības. Tās izmaksas ir līdzīgas. Aviācijā tiek rēķināts, ka tie ir apmēram 14 mēneši, lai cilvēki atkal sāktu pirkt biļetes, lai aktīvi izmantotu lidojumus. Es domāju, ka attiecībā uz sauszemes transportu situācija varētu būt dinamiskāka. Cilvēki varētu ātrāk aizmirst slikto un sākt atkal pārvietoties, bet to pašlaik prognozēt īsti nevar, tā ir zīlēšana kafijas biezumos. Protams, katram uzņēmumam ir savi scenāriji, bet pašlaik mēs koncentrējamies uz to, lai uzņēmumi varētu “pārziemot”.