Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ilgtermiņa īrnieku efekts: mūsdienu situācija pārveido mājas preču industriju

Foto: Unsplash

Mūsdienu apstākļos tikai dažiem jauniešiem ir privilēģija būt mājas vai dzīvokļa īpašniekiem. Lielākā daļa jauno cilvēku izvēlas īrēt mājokli, taču prasības pēc  personalizēta dizaina netiek atmestas. Šīs mileniāļu ambīcijas ir pamatīgi izmainījušas mājas preču industriju.

Pirms kāda laika katra cilvēka personīgo stilu noteica apģērbs un grims, taču nu esam nonākuši laikā, kad liela nozīme ir mājas interjeram. Mūsdienu jauniešu gaumi spēcīgi ietekmē sociālie tīkli, piemēram, “Instagram” vai “Pinterest”, kā arī paši cilvēki dalās ar sava mājokļa bildēm, kas nozīmē, ka sava privātā telpa tiek dalīta ar tūkstošiem citu cilvēku, vēsta portāls “BBC”.

Foto: Unsplash

“Jebkurš šobrīd vairāk piedomā pie savas mājas interjera,” atklāj portāla “Modsy” dizaina vēsturniece  Alesandra Vuda. “Mēs esam ievērojuši, ka arī ļoti lētu mēbeļu ražotāji cenšas sekot tendencēm un pielāgot produkciju augošajam pieprasījumam.

Patlaban mājas preču cenu areāls ir ārkārtīgi plašs – ja kādreiz skaistus dekorus un citus sīkumus varēja atļauties īpašos gadījumos, tad tagad tie ir pieejami jebkuram maciņam.

Turklāt plašais preču klāsts tiek vēl vairāk popularizēts ar influenceru un blogeru palīdzību, kādēļ mājas preces sāk lēnām iegūt tādu pašu lomu kā ātrā apģērbu mode.”

Foto: Unsplash

Vēl viens būtisks iemesls, kādēļ strauji aug pieprasījums pēc lētām mājas precēm un dekoriem, ir jauniešu tendence īrēt nevis pirkt. Augstas mājokļu cenas un stagnējošas algas ir uzpūtušas īres tirgu gan Eiropā, gan Ziemeļamerikā – abos kontinentos tikai vidēji trešdaļa jauniešu vecumā no 24 līdz 35 gadiem var atļauties iegādāties savu mājokli, atklāj “Census Bureau” dati.

Saprotams, ka mileniāļi un jaunā Z paaudze attiecībā uz iepriekšējām paaudzēm īrē dzīvokļus  ievērojami biežāk, taču apetīte pēc skaista mājokļa tikai aug.

Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm jaunieši vairs neizvēlas pieturēties pie ilglaicīga mājas iekārtojuma, bet vēlas dizainu, kuru pēc dažiem gadiem var atsvaidzināt ar jauniem dekoriem vai nepieciešamības gadījumā ātri pārvest uz jaunu mitekli.

Foto: Unsplash

Jaunaie īrnieki izvēlas mājokli papildināt ar dažādiem telpaugiem, neparastiem traukiem, svecēm un pat nelielām mēbelēm, kuras ir iespējams iegādāties jauniešiem populāros apģērbu veikalos, piemēram, “Zara”, “H&M” un “ASOS”. Arī paši mājas preču ražotāji īpaši piedomā pie precēm, kas noderēs tieši tiem, kas mājokli īrē, piemēram, līmplēves virtuves virsmu un sienas atjaunošanai, pielīmējamas vinila grīdas “flīzes”. Tāpat mūsdienu īres situācija ir radījusi jaunu biznesa nozari – izīrējamu mājas mēbeļu un telpaugu uzņēmumus.  Šādā veidā jauniešiem nav vairs pat jāiegādājas mēbeles un, pārvācoties jau uz citu mājokli, jādomā, kur ko likt un no kā atbrīvoties, – īrējamas mēbeles un mājas preces ļauj neuzņemties saistības ar kādu priekšmetu. Mēbeļu īre ir dārgākais mājokļa personalizēšanas veids, taču tas ir labs risinājums tiem, kas apmetušies uz relatīvi neilgu laiku kādā konkrētā valstī, studē vai nevēlas investēt mēbelēs īres dzīvokļa iekārtošanai.

Svarīgākais
Uz augšu