No pieredzējušiem autobraucējiem nereti ir nācies dzirdēt nievājošus izteicienus par satiksmes drošības iestāžu prasībām attiecībā uz riepu stāvokli un jo īpaši - protektora dziļumu.
Tu apstājies pirms šķēršļa vai šķērslis apstājas tevī. Izvēlies. (4)
Autovadītāji gan kļūst apzinīgāki, taču aizvien ir tādi šoferi, kas atminas un piesauc padomju laikus, kad arī ziemā braukts ar vasaras riepām un nebija ne vainas. Melots jau it kā nav, jo senāk ne tikai riepas nevarēja dabūt; deficīts un liels retums bija arī privātie auto.
Video: Tavs Auto riepu tests
Mūsdienās situācija ir krietni vien citādāka, jo aktuālajā realitātē ir ļoti būtiski audzis gan auto skaits, tātad satiksmes intensitāte, gan arī mašīnu ātrums, bet svarīgākās detaļas, bez kurām auto nevarētu ne sākt gaitu, ne apstāties, ne arī stūrēt, aizvien ir tie paši riteņi. Un vieglajiem auto tie parasti ir četri, savukārt katrs no tiem ceļam pieskaras ar laukumu, kas ir pielīdzināms cilvēka plaukstas nospiedumam.
Pat daudz nedomājot, nemēģinot iztēloties un vizualizēt, ir skaidrs, ka pusotru, divas tonnas smagam objektam, kurš spēj traukties ar 200 un vairāk kilometriem stundā, ir nepieciešamas labas riepas ar kārtīgu protektoru.
Lai uzskatāmi pierādītu, ka riepas protektorā katrs milimetrs ir no svara un nevajadzētu gaidīt, kad tas sasniegs minimālo prasīto atzīmi, Tavs Auto TV Biķernieku kompleksajā sporta bāzē veica testu ar diviem vienādiem auto un četriem dažādiem riepu komplektiem. Testētāju lomās šoreiz - pieredzējušie un titulētie rallija braucēji Māris Neikšāns un Ivars Vasaraudzis, augstākās raudzes kamaniņu braucējs Juris Šics, kā arī dāma, kura ar auto jau sen ir uz "tu", - LTV laika ziņu redaktore Ramona Salmiņa.