Mani nedaudz izbrīna tas, ka digitālajā un mūžizglītības laikmetā es redzu sociālajos tīklos, ka ļoti daudzi studenti (arī skolotāji) atklāj faktu, ka viņiem ir ļoti novecojusi datortehnika vai nelietojama programmatūra. Man jau šķiet, ka vismaz gadus 10 mēs dzīvojam tādā laikā, kurā iztikt šajā garīgā līmeņa profesijā (skolotājs, pasniedzējs, students) bez datortehnikas nav iespējams, intervijā portālam TVNET pauda izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska.
Intervija notika 2020. gada 1. aprīlī.
Varbūt sākšu ar tehnisko dimensiju. Kopš ārkārtas stāvokļa pasludināšanas skolām un universitātēm jādarbojas attālinātā režīmā. Līdz ar to man ir jautājums. Vai mums pietiek tehniskās kapacitātes un tehniskā nodrošinājuma, lai to visu izdarītu? Vai esat saņēmusi kādas sūdzības un identificējusi kādas problēmas?
Te uzreiz būs vairāki atbilžu bloki. Uzreiz sākšu ar augstāko izglītību un profesionālo izglītību. Šo iestāžu audzēkņi ir iesākuši attālināti mācīties ātrāk nekā vispārizglītojošās skolās. Augstākajā izglītībā iet diezgan labi. Jāsaka, ka ir jau izkopta e-vide un principā jau ar 2010. gadu (pat agrāk) augstskolas ir mērķtiecīgi gājušas uz e-vides izkopšanu. Tas nozīmē, ka katram docētājam viss viņa studiju kurss ir e-vidē un atkarībā no docētāja uzņēmības, viņa grupas lieluma, tur ir iespējams ne tikai ievietot dažāda veida nodarbību materiālu, bet arī veikt pārbaudes darbus un arī nodrošināt to, ka, piemēram, Latvijas Universitāte ir pievienojusi tiešsaistes rīku, kas visu uzreiz nodrošina vienā platformā. Tādā veidā tas ir ļoti ērti lietojams. Līdzīgi ir profesionālajā izglītībā. Viņi pamatā gan lieto citu platformu – Mykoob. Varbūt viņiem nav tik daudz izstrādāta vide, kurā pats lektors, pasniedzējs strādā, tomēr tajā pašā laikā skolēni arī jau ir adaptēti šai videi.