Covid-19 krīze nav ieviesusi korekcijas grandiozajā dzelzceļa projektā “Rail Baltica”. Atbildīgās amatpersonas stāsta, ka darbs pie šīs daudzmiljardu ieceres aktīvi turpinās un joprojām tiek plānots, ka jau gada otrajā pusē Rīgas centrā sāksies būvdarbi, vēsta TV3 ziņas.
Covid-19 krīze pagaidām nav ieviesusi korekcijas “Rail Baltica” projektā (14)
Šonedēļ Finanšu ministrijā notika sanāksme, lai apspriestu, ko Covid-19 laikā darīt ar Eiropas Savienības (ES) fondiem un to projektiem. Nolemts, ka krīzes pārvarēšanas pasākumi pamatā tiks finansēti no valsts budžeta, savukārt fondu nauda tikšot mobilizēta, lai ekonomika varētu atlabt pēc ārkārtējās situācijas, vēsta TV3 ziņas.
Vienkāršāk runājot, lielie fondu projekti būs tie, ar kuriem sildīs ekonomiku. Tā tas noticis ne vienā valstī vien, tautsaimniecību stimulējot ar vērienīgiem infrastruktūras projektiem. Patlaban ambiciozākais ir aptuveni sešu miljardu eiro vērtais ES līdzfinansētais projekts “Rail Baltica”, kas Baltijas valstīm izveidos dzelzceļa savienojumu ar Centrāleiropu.
Patlaban turpinās Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas, ģeotehniskās izpētes un arhitektūras darbi, arī īpašumu atsavināšana, noslēgusies nesprāgušās munīcijas skenēšana. “Nekādi bīstami objekti, kas varēt apdraudēt šī posma būvniecību, identificēti nav,” saka “Eiropas dzelzceļa līniju” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Joprojām tiek plānots, ka fiziski darbi Centrālās dzelzceļa stacijas projektā varētu sākties šā gada otrajā pusē. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) TV3 ziņām apliecināja, ka arī ES līmenī atbalstošā attieksme pret projektu nav mainījusies.
Kopējo projektu joprojām iecerēts pabeigt līdz 2026. gadam, bet nav garantijas, ka tas izdosies.