Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" lidojumiem tuvākajā nākotnē biļetes ir rezervējuši vairāk nekā pusmiljons pasažieru, aģentūrai LETA norādīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
"airBaltic" lidojumiem tuvākajā nākotnē biļetes rezervējuši vairāk nekā pusmiljons pasažieru (3)
Covid-19 pandēmijas dēļ pirms trim nedēļām "airBaltic" uz laiku apturēja visus plānotos lidojumus. Gauss skaidroja, ka aviācijas industrija visā pasaulē ir ietekmēta, kā vēl nekad iepriekš. Pasažieru biļešu rezervācijas lidojumiem pasaulē ir būtiski samazinājušās, tostarp arī Latvijā par teju 100%.
Viņš arī norādīja, ka pirms krīzes "airBaltic" uzrādīja izcilus rezultātus, noslēdzot pērno gadu ar pārvadāto pasažieru rekordu, turklāt uzņēmuma apgrozījumam pārsniedzot 500 miljonus eiro.
"airBaltic" vadītājs uzsvēra, ka šī ir vēsturiska krīze un lidsabiedrība spiesta samazināt darbinieku skaitu par 700 cilvēkiem, joprojām saglabājot vairāk nekā 1000 darbinieku. Darbinieku skaita samazināšanas iemesls ir saistīts ar to, ka uzņēmums nespēs atsākt lidojumus tādā apmērā kā iepriekš.
"Viens no labas ekonomikas izaugsmes pamatprincipiem ir nodarbinātība, tāpēc mums ir jānodrošina, ka līdz ar krīzes beigām "airBaltic" ir spējīgs atsākt darbību. Mēs esam apsolījuši, ka nodarbināsim savus darbiniekus atkal, tiklīdz tas būs iespējams, taču šobrīd neviens nevar pateikt, kad tas notiks," pauda Gauss skaidrojot, ka uzņēmums līdz maija vidum spēj izmaksāt algas saviem darbiniekiem un nodrošināt pienācīgu papildu kompensāciju, kamēr netiek gūti ienākumi no plānotajiem lidojumiem.
"airBaltic" plāno atsākt darbību ar piecām "Airbus A220-300" lidmašīnām, tiklīdz ierobežojumi tiks atcelti. Pēc tam pakāpeniski flotei tiks pievienots pa vienai lidmašīnai nedēļā. Tāpat pieņemts lēmums vairs neveikt lidojumus ar "Boeing" un "Bombardier Q400" lidmašīnu floti.
"Līdz ar jauno realitāti mēs esam priekšplānā izvirzījuši lēmumu vienkāršot savu darbību un veikt lidojumus tikai ar "Airbus A220-300" floti, kas arī būs vienīgās lidmašīnās, ar kurām veiksim lidojumus, atsākot darbību," pauda Gauss, piebilstot, ka "airBaltic" patur tiesības pasūtīt līdz pat 80 "Airbus A220-300" lidmašīnām, un centīsies vienoties par optimālu piegādes grafiku, kas atbalstītu lidsabiedrības izaugsmi.
"Paredzams, ka laika gaitā pieprasījums pēc ceļojumiem atgriezīsies," pauda Gauss, piebilstot, ka tāpēc "airBaltic" ir pielāgojuši maršrutu tīklu tā, lai varētu turpināt nodrošināt gaisa aviosatiksmes savienojamību Baltijas valstīm, kā arī laika gaitā izaugt līdz darbības apmēriem iepriekšējā līmenī.
Viņš norādīja, ka, ļoti iespējams, būs vairāki maršruti, kuros šogad "airBaltic" lidojumus neatsāks. "Mūsu maršrutu tīkls tuvākajā nākotnē būs ierobežots, tomēr mēs joprojām plānojam turpināt tiešos lidojumus ne tikai no Rīgas, bet arī no Tallinas un Viļņas," pauda Gauss.
Viņš arī minēja, ka lidsabiedrība floti uztur nevainojamā tehniskajā stāvoklī, lai varētu lidot, kad tas atkal būs iespējams. Tādēļ, pēc Gausa teiktā, jāveic daudz papildu darbu lidmašīnu apkopes jomā.
Viņš norādīja, ka augstu vērtē klientu lojalitāti, jo lielākā daļa izvēlas mainīt ceļojumu uz vēlāku laiku. Turklāt "airBaltic" lidojumiem tuvākajā nākotnē biļetes ir rezervējuši vairāk nekā pusmiljons pasažieru.
"Mēs arī skatāmies uz mūsu turpmāko finansējumu. Potenciāls sākotnējais publiskais piedāvājums ("Initial Public Offering"), kas aviosabiedrību ved uz akciju tirgu, joprojām ir iespēja nākotnē. Tas atbalstītu mūsu akcionārus atgriezt daļu no ieguldījumiem, kā arī vienlaikus uzņēmuma turpmāko izaugsmi," pauda Gauss.
Jau ziņots, ka "airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
"airBaltic" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 256,473 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju