Praktisko nodarbību trūkums Latvijas augstskolās sakarā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju Covid-19 pandēmijas dēļ traucē studējošajiem kvalitatīvi apgūt studiju vielu, liecina Latvijas Studentu apvienības (LSA) veiktā aptauja.
Aptauja: praktisko nodarbību trūkums neļauj Latvijas studentiem apgūt studiju vielu
Kā norādīja LSA prezidente Justīne Širina, aptaujas rezultāti atspoguļo respondentu vērtējumu par pirmajām attālinātā studiju procesa nedēļām kopš rīkojuma par ārkārtējās situācijas pasludināšanu.
Par vislielāko problēmu studenti atzinuši lielo neskaidrību par to, kad varētu beigties studiju gads. Otra nozīmīgākā problēma – praktisko nodarbību trūkums.
“Aptaujā un runājot ar studentiem, visspilgtāk parādās tas, ka ir liela neskaidrība par to, cik ilgs būs studiju gads un kā to izdosies noslēgt. Nākamā lielākā problēma ir tāda, ka praktisko nodarbību trūkums neļauj pietiekami kvalitatīvi apgūt studiju vielu.
67,7 % respondentu norādīja, ka viņiem nav skaidrs, cik garš būs studiju gads. Par praktiskajām nodarbībām un to trūkumu runāja 46,3 % respondentu,” stāstīja Širina.
Tāpat studenti sūdzējušies arī par elektronisko studiju materiālu pieejamību un par mācībspēku spējām izmantot tiešsaistes rīkus studiju procesa nodrošināšanai.
“Piemēram 30,3 % respondentu norādīja, ka vismaz vienam kursam elektroniskie materiāli nav pietiekami kvalitatīvi. 25,6 % respondentu norādīja, ka vismaz vienam kursam elektroniskie materiāli vispār nav pieejami.
Principā ceturtdaļa respondentu norādīja, ka pasniedzēji nemāk izmantot šos tiešsaistes rīkus, tāpēc kurss netiek pasniegts kvalitatīvi.
Un tad būtiska daļa, tie 22,9 %, norādīja, ka nepieciešamie materiāli pieejami tikai bibliotēkās, kas tobrīd bija slēgtas. Šobrīd šī problēma jau ir daļēji atrisināta, jo Latvijas Nacionālā bibliotēka ir devusi piekļuvi ļoti plašam materiālu kopumam. Bet tas tik un tā neatrisina visas problēmas,” pauda LSA vadītāja.
Tāpat no aptaujas izriet, ka aptuveni ceturtdaļai studējošo nav pieejama klusa studiju vide.
23,8 % respondentu norādījuši, ka nav pieejami informācijas resursi, lai sagatavotu kursa darbu vai noslēguma darbu.
Savukārt LSA rekomendācijās norādīts, ka, mainoties studiju režīmam, mainās arī apjoms un laiks, kas ir jāvelta, lai iepazītos ar nepieciešamajiem materiāliem. LSA uzskata, ka mācībspēkiem programmas ietvaros būtu savstarpēji jāsaskaņo studējošo patstāvīgā darba noslodze, lai tas būtiski nepārsniegtu kursa aprakstā un kredītpunktos noteikto.
LSA aptauja par attālinātā studiju procesa norisi un to vērtējumu studējošo un viņu tuvinieku vidū norisinājās no 21. līdz 31. martam. Aptaujā piedalījās 1600 respondentu no 34 Latvijas augstākās izglītības iestādēm.