Tā kā mēs nevaram personīgi ietekmēt vīrusa īpašības un politiskās darbības, pievērsīsimies uzņēmumu rīcībai - kas jādara, lai saglabātu savu biznesu un vēl vairāk nesaasinātu ekonomisko situāciju?
Pirmkārt, kā māca vēsture, vissliktākais, ko krīzes laikā var darīt, ir sākt atlaist darbiniekus. Jā, grūtos laikos uzņēmumi tiek slēgti un tiek atlaisti darbinieki, bet tas atspēlēsies simtkārtīgi: atlaisti cilvēki = tirgus pieprasījuma samazināšanās = ekonomikas stagnācija = uzņēmējdarbības nāve.
Iespējams, lai saglabātu darbavietas, ir vērts ar darbiniekiem apspriest algu samazināšanu. Vēl viena iespēja ir turpināt darbu uz pusslodzi vai strādāt 4, nevis 5 darba dienas nedēļā.
"Otrkārt, optimizējiet visu, ko varat. Ja varat atteikties no telpu nomas, ieguldījumiem jauninājumos un jaunu produktu attīstības - dariet to. Uz virkni ikdienas izdevumu rēķina var un vajag ietaupīt. Bet kā var iegādāties preces un pakalpojumus, piemēram, izejvielas ražošanai, iznomāt transportlīdzekļus, pasūtīt produktus un kancelejas preces, digitālos pakalpojumus uzņēmuma pārvietošanai tiešsaistē vai pat konsultēties ar juristu un grāmatvedi, netērējot naudu? Virkni preču un pakalpojumu, nezaudējot kvalitāti, kā arī netērējot pašlaik tik svarīgos uzņēmuma finanšu krājumus, iespējams iegādāties, izmantojot nosacīto vienību ar nosaukumu “bartereiro”. Nesenā 2015. gada krīze pierādīja, ka bartera sistēma ir ļoti noderīga uzņēmējdarbības saglabāšanā. Šīs krīzes laikā, ietaupot finanšu līdzekļus, bartera platformas masveidā izmantoja tūkstošiem dažāda lieluma grieķu uzņēmumu, kā arī parastie iedzīvotāji. Dalība bartera platformā ir arī lieliska iespēja atrast jaunus klientus, arī ārvalstīs," saka Lagzdiņš.