Arī tad vēl domājām, ka salabosim dzenskrūvi un turpināsim ceļu, bet, kamēr mēs tur nedēļu remontējāmies, laivas īpašnieki pieņēma lēmumu palikt Brazīlijā, jo kļuva skaidrs, ka vasaras ekspedīcija Grenlandē nenotiks, taču joprojām ir cerības, ka nākamās ziemas ekspedīcija Antarktīdā tomēr būs. Tāpēc īpašnieki izlēma, ka laiva tiek atstāta kādā ostā Dienvidu puslodē. Tā nu mums tika dots norādījums iet aptuveni 200 jūdzes atpakaļ uz dienvidiem - uz Itažai ostu.
Otra jahta "Wind Dancer" izvēlējās citu maršrutu - viņi no Ugunszemes devās pāri okeānam uz Āfrikas piekrasti. Viņus ziņa par ekspedīcijas pārtraukšanu sasniedza vēlāk - kad okeāns jau bija šķērsots. Tagad "Wind Dancer" nāk atpakaļ uz Dienvidamerikas piekrasti un arī ziemos te, Itažai. Viņi te ieradīsies pēc četrām piecām dienām, jo nāk tikai ar burām, tikpat kā neizmantojot dzinēju.
Dažādus ar pandēmiju saistītus pasākumus pamanījām jau Santošā - kā jau minēju, bijām bezmaz vienīgie iemītnieki jahtklubā. Itažai arī ielas ir tukšas un pludmalē tikai atsevišķi cilvēki. Kaut gan pēdējās dienās jūtams, ka cilvēku uz ielām kļūst vairāk.
Šeit ostā ir aptuveni 60 jahtas, un uz katras trešās kāds dzīvo.
Mūsu ukraiņu kolēģi atpakaļ mājās īsti netiek, viņi plāno vismaz mēnesi pavadīt šeit. Trīs no latviešiem pirmdien devās mājup un trešdien, 15. aprīlī, ieradās Rīgā ar reisu no Amsterdamas. Kapteinis Ilgonis Balodis paliek šeit un turpina jahtas ieziemošanu. Palieku arī es - man daļēji apmaksā darbu uz jahtas un, iespējams, būs arī vēl citas darba iespējas te ostā. Taisnību sakot, atpakaļ uz Latviju tā īsti neraujos. Pēc mēneša pieņemšu lēmumu, ko darīt tālāk. Darba pietiek, strādājam cauru dienu. Man ir līdzi grāmata, bet esmu ticis tikai līdz pusei - visu laiku kaut ko sanāk darīt."
"Mon Coeur"
- pieraksta osta - Rīga, burā ar Latvijas karogu
- būvēta Vācijas kuģubūvētavā "Dübbel&Jesse"
- alumīnija korpuss, pagarināta ķīļa līnija gandrīz visas jahtas garumā
- garums 66.97 pēdas (20.40m), platums 5.42m
- iegrime 4m
- keča (Ketch) tipa buru aprīkojums ar divām priekšburām (genoa un fokbura)
- aprīkota ar diviem 130hp "Perkins" dīzeļdzinējiem
- 2018. gadā nosiltināta un pilnībā pielāgota braucieniem polārajos apgabalos
- divas degvielas tvertnes, katra ar 2000l ietilpību; divas 2000l ūdens tvertnes
- ūdens atsāļošanas iekārta ar kapacitāti 140l/h
"Paganel" 2020. gada ekspedīcija Antarktīdā