Baltijas digitālās autentifikācijas sistēmas "Smart-ID" platformā tehniskās problēmas pagaidām atrisinātas tikai e-pakalpojumu lietotājiem, savukārt visas tehniskās nepilnības, tostarp, internetbanku lietotājiem plānots novērst trešdienas laikā, pastāstīja "Smart-ID" pārvaldnieka "SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.
"Smart-ID" problēmas atrisinātas pilnā apmērā tikai e-pakalpojumu lietotājiem (11)
Viņa uzsvēra, ka internetbankām ar "Smart-ID" pagaidām ir limitēta pieeja. Internetbanku lietotājiem nākamais paziņojums par platformas darbību būs apmēram plkst.21 vakarā. Meijere ārēju iejaukšanos sistēmā noliedza.
Meijere atklāja, ka šodien plkst.12 konstatēti tehniski traucējumi "Smart-ID" platformā, kas radušies pārāk liela lietotāju skaita dēļ. Viņa norādīja, ka patlaban atbildīgie kolēģi turpina strādāt un risināt problēmu, lai šīs dienas laikā platforma turpinātu darbu kā ieraksts.
Tāpat Meijere sacīja, ka, visticamāk, vēl var būt aizķeršanās ar autentificēšanos pirmajā reizē. Tādā gadījumā jāmēģina vēl vienu reizi un sistēma strādās.
Jau ziņots, ka Igaunijas uzņēmums "SK ID Solutions" risinājumu "Smart-ID" prezentēja 2017.gada sākumā. To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai.
No 2018.gada novembra "Smart-ID" digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas atbilst Eiropas "eIDAS" regulējuma tehniskajai specifikācijai. Šis sertifikāts apliecina risinājuma līdzvērtīgumu ar roku rakstītam parakstam un to ir jāpieņem visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.
Atvainojamies, šobrīd ir traucējumi Smart-ID darbībā. Komanda strādā pie risinājuma, ziņosim tiklīdz viss atkal darbosies kā ierasts.
— Swedbank (@SwedbankLatvia) April 15, 2020
Informējam, ka šobrīd nav pieejami pakalpojumi un darbības, kur nepieciešama autorizācija ar Smart-ID. Lietotnes izstrādātājs ”SK ID Solutions” risina situāciju, lai maksimāli ātri atjaunotu tās darbību. pic.twitter.com/PjGBqPRONe
— SEB banka (@SEB_Latvia) April 15, 2020
Labdien! Šobrīd ir konstatēti tehniskie pārrāvumi. Atbildīgie speciālisti šobrīd šo risina. Atvainojamies par sagādātajām neertībām. Tatjana.
— Luminor Latvija (@Luminor_LV) April 15, 2020