"Iecerēts plānu kopums, ka kopā ar pašvaldībām veidosim programmas, lai atbalstītu pāreju no cietā kurināmā apkures risinājumiem. Ir daļa iedzīvotāju, kuri varētu pieslēgties centralizētai apkurei, bet viņi to nedara, jo tas ir dārgi un cilvēki to nevar atļauties. Mēs paredzam sociāla pabalsta programmas mazāk nodrošinātām sabiedrības grupām," sacīja Pūce, uzsverot, ka šis ir turpmākās desmitgades plāns.
Ministrs gan uzsvēra, ka mērķis nav atteikties no kāda individuālās apkures risinājuma pavisam un vairums iedzīvotāju, piemēram, tie, kuriem ir granulu vai šķeldu katli, šīs izmaiņas nemaz neskars.
"Mēs runājam tikai par pilsētu centriem, nevis par Mežaparka vai Teikas apkaimi, bet centru, kur ir novērojams piesārņojums. Tur ir relatīvi maz viendzīvojamo māju, turklāt Rīgā individuālu šķeldas vai granulu katlu izbūvi Rīgā nesaskaņo jau 15 gadus," pauda Pūce norādot, ka mērķis nav atteikties no kādiem apkures risinājumiem pilnībā, bet gan uzrunāt tos, kuri lieto vecās malkas krāsnis, tās mainīt, vienlaikus sniedzot atbalstu, lai to varētu izdarīt.
Transporta jomā turpmākajos 10 gados plānots turpināt stimulēt sabiedriskā transporta izmantošanu, velo izmantošanu un mikromobilitāti, kā arī pāreju uz zemu emisiju transportlīdzekļiem.
Kā atbildīgās institūcijas par plānā iekļauto pasākumu īstenošanu ir noteiktas VARAM, Valsts vides dienests, VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs", Ekonomikas ministrija, Satiksmes ministrija, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija", Valsts policija, Finanšu ministrija, Zemkopības ministrija, Valsts augu aizsardzības dienests un vairākas pašvaldības. Līdzatbildīgas par pasākumu īstenošanu ir AS "Pasažieru Vilciens", VAS "Latvijas dzelzceļš" un Rīgas Brīvostas pārvalde.