Bez tehniskajām problēmām un fakta, ka pār tramvaju iepirkumu joprojām ir korupcijas aizdomu ēna, grūtības ir arī ar finansējumu. Ziemeļu investīciju banka savulaik “Rīgas satiksmei” piešķirto 60 miljonu eiro aizdevumu tramvaju iegādei ir atņēmusi, atklāj Innusa: “Nevienam nav noslēpums, ka tieši finanšu situācijas dēļ RS nav šobrīd tajā varbūt pašā labākajā stāvoklī, lai uzreiz visus tramvajus nopirktu vai nomaksātu. Tāpēc visu tramvaju piegāde un arī pieņemšana ekspluatācijā tiek skatīta kompleksi: līgums, līguma izpilde no abām pusēm, tai skaitā arī no piegādātāja, visa šī līguma vēsturiskā puse un faktiski finanšu iespējas šos tramvajus finansēt.”
Bez septiņiem jaunajiem tramvajiem depo jau ilgāku laiku atrodas arī 2012. gadā piegādāts garais zemās grīdas tramvajs. Doties izbraukumos tas nevar, jo remontēšanai uz Čehiju nosūtīti septiņi no 16 tramvaja elektromotoriem. Tikmēr šis tramvajs pats ir kļuvis par detaļu donoru citiem zemās grīdas tramvajiem, atzīst RS pārstāvis Šnikvalds. Viņš gan norāda – visas rezerves daļas tiek uzskaitītas un nekur nepazūd.
“Varu piezīmēt, ka, saņemot visas šīs detaļas, kas pašreiz jau ir tuvu saņemšanai, varu pateikt, ka, lai to atjaunotu, ir, nu, augstākais mēnesis, lai šo transportlīdzekli atkal varētu laist uz līnijas. Kā pats redzējāt, tramvajs atrodas siltumā. Tātad nekas tam ļauns nevar notikt. Siltumā atrodas visu laiku, vienādos apstākļos. Lietus, sniegs, sals nekaitē,” mierina Šnikvalds, kurš prognozē, ka vasarā tramvajam vajadzētu atgriezties ielās.