Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Laimai" tapusi saldumu kolekcija par godu zīmola 150. jubilejai (2)

Raksta foto
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Zīmols "Laima", šogad atzīmējot 150 gadu jubileju, radījis saldumu kolekciju par godu šim notikumam, informēja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" apvienotajā kompānijā "Orkla Latvija".

"Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša aģentūrai LETA, komentējot investīcijas, skaidroja, ka jubilejas kolekciju radīja zīmola meistari kopā ar Inovāciju departamenta kolēģiem, izmantojot jau esošo tehnoloģisko bāzi. Jaunā līnija radīta, izceļot klasiskās zīmola garšas un piedāvājot tās jaunā formātā.

Iedvesmojoties no esošā sortimenta, tapušas četras jaunas šokolādes tāfelītes - "Rudzupuķe", "Vētrasputns", "Piena lāse" un "Bārbele". Papildus tam radīta "Jubilejas" konfekte, šokolādes konfekšu izlase, kā arī zefīri "Maigums Serenāde".

"2020.gads ir izaicinājumiem piepildīts, tomēr mēs neaizmirstam par nozīmīgiem notikumiem mums un mūsu zīmoliem. Šis gads ir patiesi svarīgs zīmolam "Laima", kas atzīmē 150 gadu jubileju un kuram top jaunas mājās Ādažos. Līdz ar jauno ražotni Ādažos mēs šogad veidojam spēcīgu pamatu mūsu "Laimas" nākamajiem 150 gadiem, stiprinot meistarību un prasmes pēc labākajām zīmola tradīcijām," uzsvēra "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Kompānijā informēja, ka zīmola "Laima" pirmsākumi ir 1870.gadā, kad Zaļajā ielā, Rīgā, Teodors Rigerts atvēra pirmo šokolādes ražotni Latvijā. Vēlāk Rigerta fabrika kļuva par vienu no lielākajām saldumu ražotājām Baltijā un Krievijā.

Tad 1921.gadā vairāki ebreju tirgotāji nodibināja saldumu fabriku "Maķedonija", kas atradās Rīgā, Miera ielā (toreiz - Katrīnes ielā). Uzņēmums auga un paplašināja darbību. 1925.gadā fabrikas dibinātāji izveidoja jaunu AS "Laima", bet 1937.gadā Latvijas valdība uzpirka AS "Rigerts" un "Laima" akcijas, rūpnīcas apvienojot.

"Laima" sortimentu patlaban veido vairāk nekā 200 dažādi šokolādes saldumi, kā arī tas turpina pilnveidoties un attīstīties. Līdz pat jaunās ražotnes darbības sākšanai Rīgā turpinās "Laimas" saldumu ražošana ar specializāciju, ražojot šokolādes konfektes, šokolādes un graudaugu batoniņus, šerbetus, zefīrus, vafeļu konfektes, vafeļu tortes, marmelādes un arī "Laimas" ar rokām gatavotos saldumus.

LETA jau ziņoja, ka 16.aprīlī ekspluatācijā nodota jaunā "Laimas" ražotne Ādažos, kuras būvniecībā un zīmola turpmākā attīstībā investēti 20 miljoni eiro, apsteidzot plānoto būvniecības grafiku par gandrīz mēnesi. Jaunajā "Laima" ražotnē Ādažos atradīsies moderna attīstības laboratorija, kas ļaus attīstīt un pilnveidot arvien jaunus "Laimas" produktus.

Konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un zīmolu "Spilva" un "Gutta" īpašnieka "Orkla Foods Latvija", apvienotās kompānijas "Orkla Latvija", kopējais apgrozījums 2018.gadā bija 116,092 miljoni eiro, kas ir par 3,1% vairāk nekā gadu iepriekš. Kompānijas 2019.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti.

Norvēģu kompānija "Orkla" 2014.gada augustā iegādājās koncernu "NP Foods", savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" tika apvienotas uzņēmumā ar nosaukumu "Orkla Foods Latvija".

Svarīgākais
Uz augšu